De informatie die onze hersenen ontvangen van onze zintuigen is altijd enigzins verouderd, omdat het ons lichaam tijd kost om een elektrische puls over te brengen van een zintuig naar de hersenen."

"Ondanks dat dit maar een fractie van een seconde duurt, is dit te lang om accurate controle te hebben over ons lichaam of bewegende objecten, zoals het vangen van een bal. Door een combinatie te maken van wat onze zintuigen vertellen en te voorspellen wat er gaat gebeuren krijgen onze hersenen pas de mogelijkheid op tijd te reageren in bepaalde situaties.
Zodra ons lichaam dus een prikkel als kietelen kan voorspellen, zal hij hier minder aandacht aan besteden en zal de persoon dit dus minder intens ervaren dan wanneer iemand door iemand anders word gekieteld".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat je weet wat er gaat komen, precies, en er dus op voorbereid bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed gekopieerd, precies.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:LOL:
Kan wel. Kietel maar eens je gehemelte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Minder leuk dat je sneller aanwezig ben geweest.
Kudo +1
De verrassing is weg doordat je het zelf doet, je ziet het dus aankomen. Bij kietelen is er vooral de angst om gekietelt te worden , die de reaktie geeft. Die angst is bij zelf kietelen weg, trouwens onder je voeten geeft toch wel een reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat je lichaam alvast voorbereid is ermee, dus het is niet onverwachts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je dan kunt anticiperen op dat wat er gaat gebeuren...
Het is juist zo dat je een mix van genot en angst ervaart dat je als gekieteld worden aanmerkt...
Die mix van emoties is er dus niet als er geen angst-component in zit, dus ook geen gekietel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat je zelf weet wanneer en waar je kietelt en dan is het geen verassing meer voor je
en kkriebelt het n iet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik maar net doe of ik mijn kinderen kietel, gieren ze het al uit. Maar jezelf, dat lukt niet nee. Blijkbaar 'weet' je wat het is, en is het kieteleffect weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan wel, je lacht alleen niet. Of het moet zijn, dat je lacht, omdat je jezelf zo stom vindt, dat je jezelf kietelt.