De films V en WAR OF THE WORLDS over de invasie van de aarde, is het niet zo dat wij de mens hier mee bezig zijn?

Al onze uitvindingen, de atoom, chemie, deeltjesversneller…
We schieten onze ruimte vol met satellieten waar de hele wereld op draait. De gevolgen van een ruimteoorlog zouden niet te overzien zijn Onbewust zijn we aan het evolueren naar iets wat bijna niet meer werkelijk is, een 3d wereld waar je straks niet meer van weet of je zelf nog wel bestaat. Alles wat leeft op aarde doen we onrecht aan en eigenen we ons toe. In het groot en in het klein: Van hele wouden en natuurgebieden vernietigen en dieren dakloos maken tot onze eigen tuin die ons tot moordenaars maakt als een ongewenst dier er zich op durft te begeven. Overbevissing zal binnen 20 jaar leiden tot een lege zee met vele soorten zeedieren die zullen uitsterven als gevolg. Dieren op mekaar gepakt houden, vetmesten als waren ze een product wachtend tot een mens beslist vandaag gaan jullie allemaal geslacht. Deze bio-industrie gaat op den duur ook leiden tot allerlei ziektes waardoor de hele soort in gevaar komt. Koeien/geiten/paarden…houden met enig doel uitmelken is dieronterend en zeker niet goed voor het milieu dus ook zo werken we aan het vergiftigen van de planeet. Planten manipuleren tot een super soort …..Het zal uiteindelijk leiden tot destructie van onszelf en alles wat leeft. Is het denkvermogen die ons in staat heeft gesteld steeds verder te evolueren niet onze eigen ondergang?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

De mens is van nature een onderzoekend typje. In dat onderzoekende gedrag gaat er ook veel mis. Niet iedereen heeft goede intenties of denkt na over de consequenties van zijn handelen. Daar staat tegenover dat er ook mensen zijn die dat wel hebben en voor een beetje evenwicht zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar, gezien de schaarse antwoorden zal dit maar een klein tegengewicht zijn. Erg bedankt voor jou antwoord +
ik denk dat we idd afstevenen op onze ondergang, met alle roofbouw die we plegen.
het zou voor de aarde een zegen zijn, als de mensheid ophield te bestaan.
ik ben bang dat het tij niet meer te keren is, omdat mensen toch geneigd zijn gewin op korte termijn prioriteit te geven.
14 jaar geleden
Sinds de mens bestaat predict men dat de ondergang der mensheid nabij is. Ongetwijfeld zullen we ooit verdwijnen. Ook kan de mens af en toe wat beter omgaan met de mogelijkheden die de mens heeft. Echter geloof ik niet dat het nu erger is dan anders. Net zo veel als er fout gaat, gaat er ook heel veel goed. Afgelopen week hebben we als wereld weer laten zien dat als het erop aan komt we staan voor de mensen, ook al is het aan de andere kant van de wereld. Wilders, Balkenende, Rutten en Bos gezamelijk in actie voor Haïti. Ook in andere landen gaat de situatie aldaar aan eenieders hart. Of het Amerikanen, Europezen, Aziaten, Latijns-Amerikanen of Afrikanen zijn iedereen zet op zijn manier zijn beste beentje voor. Ik geloof dat we het allemaal goed bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarmee bezig?

Met alles: ja, de mens is met van alles bezig. En rust zo af en toe ook wel eens uit.

Geduld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
In zowel V als in War of the Worlds blijft de mensheid bestaan, in V door het verzet, in War of the Worlds doordat de aliens sterven aan onze ziektekiemen.
Er van uitgaande dat wij bezig zijn onze eigen planeet te verzieken, kunnen beide scenario's waarheid worden:
Een 'wijzer, beter' deel van de mensheid verzet zich tegen de vervuiling en uitputting, en zorgt er voor dat de mensheid als soort blijft voortbestaan, of we gaan ten onder aan een klein schakeltje in het systeem dat we nou nét over het hoofd gezien hebben. No big loss...

Of toch nog iets heel anders.

Zoals de grote fantast, wetenschapper en filosoof sir Arthur C. Clarke al zei: 'De waarheid zal, als altijd, nog veel vreemder zijn.'