Waarschijnlijk wordt er mee bedoeld dat evolutie geen rekening houdt met de moraliteit van de mens. Wat wij ergens van vinden, daar heeft evolutie geen boodschap aan. Als een mannetjesleeuw een troep overneemt zal hij vaak de welpjes van de vorige man doodmaken. De vrouwtjes worden dan snel weel ontvankelijk voor zijn avances. Vanuit ons morele kompas gezien verwerpelijk, maar evolutionair goed te begrijpen (waarom tijd en energie verspillen aan het nageslacht van iemand anders?). Voor natuurlijke selectie is alleen de vraag: is deze eigenschap van een individu bevorderlijk voor de overleving/reproductie?

Toegevoegd na 3 minuten:
Onze moraliteit is wel weer (in de basis) een gevolg van evolutie omdat het bevorderlijk is voor onze positie binnen de groep, en samenwerken als groep is weer bevorderlijk voor het individu. Bij sociale apen die je heel veel van die basale moraliteit terug.