Waarom is de klok nog twaalfdelig terwijl alle maten en gewichten toch decemaal zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo nog? Wil je dat nu nog gaan veranderen dan? Ik ken mensen die na 11 jaar nog steeds de euro omrekenen en mijn ernstig dyslectische zoon zou gek worden als hij nu weer wat anders moest gaan leren.

Het beste antwoord

Na de zandloper werden oa klokken uitgevonden om de tijd te meten het decimale systeem was toen nog niet aanwezig, Dat is pas geintroduceerd door Napoleon, als het er wel was geweest hadden we de dag misschien wel in tien uur verdeeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat veel, dat tijdgebonden is, in veelvouden van twaalf berekend wordt.
B.v. 12 maanden in het jaar, 60 seconden in een minuut , 24 uur in een etmaal.