Zoals jij die vraag stelt is die niet te beantwoorden, of het antwoord is "allebei".

Als je had gevraagd: is het risico groter bij -55 graden of bij +55, dan is wel een antwoord mogelijk.

In het woord "teveel" (eigenlijk "te veel") zit al opgenomen dat het niet goed is. Mijn moeder zij tenminste altijd: "'te' is nooit goed"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je moeder zei (met korte ei) is meestal waar. De uitzondering is : TEvreden... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En tehuis! Zei met lange ij, ik schaam me diep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm... niet iedereen die in een tehuis heeft gezeten is het met je eens denk ik... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is ook waar.
Ik dacht met name aan een voor daklozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is die vraag niet te beantwoorden? Er zal vast wel ergens informatie te vinden zijn over hoe vaak mensen sterven aan hitte en/of hitte-gerelateerde problemen en aan kou en/of kou-gerelateerde problemen. Ik heb geen zin om te gaan zoeken, maar er zal vast wel te vinden zijn aan welke wereldwijd meer mensen sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij -200 graden is de kans op overlijden even groot als bij +200 graden. Zoals jij het beschrijft had de vraag moeten luiden: zijn er meer mensen in het verleden overleden aan kou of aan hitte? Zo is de vraag niet gesteld door Bertie. En al vind ik dat er 10 personen door -50 zijn overleden en 0 personen door +50, dan betekent dat simpelweg dat +50 niet onder de categorie "te veel warmte" valt, zoals in de vraag omschreven. Ten slotte: Wel lekker makkelijk om te zeggen "Ik heb geen zin om te gaan zoeken.".

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan de omstandigheden. Heb je veel/weinig voeding, is het droog of regent het?, enz enz..

Met water (in de vorm van regen) erbij bijvoorbeeld, sterf je eerder door kou omdat je jezelf door het water niet goed meer kunt isoleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt weinig uit. Het lichaam kan weinig hebben in dat opzicht, naar beide kanten.
AWM
14 jaar geleden
van beide!
Want een oud spreekwoord zegt: Overal waar 'te' voor staat is niet goed....