Zal de mens ooit permanent in de ruimte wonen?

De ruimte is een uiterst vijandige omgeving voor de mens en een argument voor het geld "verslindende" ruimte onderzoek is het gaan bewonen er van.

Ruimte is buiten de Aardse atmosfeer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zoals eerder gezegd is er ooit een moment dat we van deze planeet af zouden moeten. De vraag is of we dat nog mee gaan maken. Ik neem aan dat we elkaar uitgemoord hebben voordat de technologie zo ver is om ons tot de sterren te brengen. Daarnaast spelen nog wat andere dingen mee. Die heerlijk grote ruimteschepen, zoals die in de alien films, zijn vrijwel onmogelijk om te maken; waar haal je de grondstoffen vandaan? Buiten dat denk ik dat de mensen toch zullen verkiezen om vaste bodem onder hun voeten te hebben, dat er een planeet gevonden wordt die te terraformen valt....dan zullen mensen nooit permanent in de rumte wonen zoals jij denk ik bedoelt in jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat doen ze al... op de aarde zijn we toch in de ruimte, of zie ik dat dan niet goed?

Maar om in een klein ruimtescheepje zelfvoorzienend te zijn voor meerdere jaren, ik denk dat we daar nog lang niet aan toe zijn... Maar de tijd gaat maar door, dus op enig moment moeten we wel... Wij vervuilen ons nest wel dusdanig dat er snel een einde in zicht komt, en dan moeten we toch wat doen...

Dus er zal best wel een poging gewaagd worden in de nabije toekomst waarin we de menselijke genenpool in de ruimte gaan uitzetten...

Misschien wel sturen we mensen cryogeen op pad, voor de intelligente vinder om het weer te ontdooien...

Time will tell...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zenden zoveel vervuiling de ruimte in (radio) dat als er intelligenter leven was als hier, ze ons al lang gevonden hadden en/ of een boodschap gestuurd.
Ja, als je met in de ruimte, buiten de aarde bedoelt.

Ooit op een dag kunnen we hier niet meer wonen dus moeten we wel.

Dan is onze planeet:
- te warm
- te vol
- te sterk vervuild
- zonder zuurstof
- opgeblazen
- zonder zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht de mens ooit eens de aarde ontvluchten dan zal men wel op zoek gaan naar een andere planeet.
Best kans dat men daardoor erg lang door de ruimte zou moeten reizen, maar dat is dan natuurlijk reizen en niet wonen. Je woont ook niet in een trein, zeg maar.

Maar ik ben benieuwd wat de toekomst brengt op dit gebied. Als wormholen idd bestaan dan zou dat de reisduur door de ruimte aanzienlijk kunnen verkorten. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk woont men al in de ruimte maar buiten de
Aarde nog niet.
Volgens onderzoekers is er wel leven mogelijk buiten de ruimte, blijkt uit onderzoek.
In dat onderzoek bleek namelijk dat er vroeger water op mars was. En waar water is is leven. Misschien wonen jou overover kleinkinderen dus op mars...