Hoe komt het dat de zomers in Nederland tegenwoordig zo slecht zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Definieer slecht.
Er zijn zeeer mooie en warme dagen geweest hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met de schoolvakantie meer binnen gezeten met regen dan dat ik er op uit kon gaan met de kinderen.

Het beste antwoord

Voor een deel zit dat het idee van de mens zelf, omdat we vaak wel de slechte dingen aan het weer onthouden en niet de goed.
Vorige week do. vrij. en zaterdag waren schitterende dagen, maar na de eerste regenbui zijn we dat weer vergeten.
Het uitzonderlijk mooie, warme en extreem droge voorjaar is ook al vergeten, want de mens zegt dan, ja maar ik heb nu vakantie, en van het voorjaar moest ik werken.
Wat wel deze zomer bijzonder maakt is de hoeveelheid regen die er in korte tijd kon vallen.
En er waren geen lange perioden met standvastig zomerweer.
Toch denk ik dat het lijkt, dat er wat in het klimaat aan het veranderen is, het is regelmatig te koud voor de tijd van het jaar en dat zijn we al jaren niet meer gewend, het was al jaren te warm.
Mogelijk is de warme golfstroom in het hoge noorden aan het afzwakken/ veranderen.
Wetenschappers hebben voorzichtig al voorspeld, dat het gevolg van de globale opwarming, wel eens tot het gevolg kan hebben, dat de warme golfstroom in Noord Europa stil kan vallen en dat zou een aanzet kunnen zijn voor een nieuwe ijstijd.
Nu lopen er zomaar geen ijsberen in Rotterdam of langs het strand, maar toch, mogelijk dat we spoedig toch wel iets gaan merken.
Voor de komende winter verwacht ik zelf, veel kou en sneeuw, mogelijk opnieuw een witte kerst en dat zou dan wel zeer bijzonder zijn!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijke variatie ,we Hebben juist boven gemiddeld een aantal zeer goede zomers gehad ,en ja nu zitten we dik onder het gemiddelde .een heel slechte zomer .volgend jaar hopelijk btr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte zomers wil ik het niet noemen,vorig jaar hebben we een ontzettend,warme zomer gehad met vaak temperaturen boven de 35 grd,dit jaar was het iets minder zowel de hoge temperaturen als het aantal warme zomerse dagen (jammer) ik denk dat dit door het klimaat,opwarming van de aarde etc te maken heeft. Als er fijne dagen zijn,geniet er dan van!!! Het is zo winter en wie weet hoe die word,koud met veel sneeuw of juist zacht dat is ook maar weer afwachten.