Hoe zorg ik ervoor dat m`n zoontje geen schok krijgt als hij van de glijbaan gaat?

Hierdoor wil hij niet meer van de glijbaan...

Weet jij het antwoord?

/2500

De een die is gevoeliger voor statische electriciteit dan de ander hee? daar kan je niet zoveel aan doen geloof ik.....

kleren iets vochtig maken.. dat werkt meestal tegen een statische lading! Toegevoegd na 24 minuten: bij nylon kleding..

Laat hem eens natuurvezels dragen zoals katoen, wol, linnen. Een jeans is al van katoen, doe er eens een katoenen of wollen shirt bij aan. Ook schoenen met leren zolen zijn beter dan kunststof.

Op blote voetjes laten spelen, dan is hij beter 'geaard' (en dat bedoel ik niet esoterisch).

Laat hem anders voordat hij van de glijbaan gaat even zijn handjes wassen, misschien dat het dan minder word. En anders zou ik niks kunnen bedenken dat het snel over gaat.

Is het een metalen glijbaan? Zo ja, dan moet je de grijbaan aarden. Dit kun je doen dmv een ijzeren pen in de grond te slaan (ongeveer 1m lang) en die te verbinden met de glijbaan. Deze pennen worden gebruikt om een schrikdraad-apparaat te aarden. De lengte van de paal is een beetje afhankelijk van het grondwaterpijl. Succes Ze zijn er goedkoper hoor!!

Bronnen:
http://www.schrikdraadwinkel.nl/115-aardpa...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100