Hoe puurder de chokolade hoe minder ongezond. Chokolade is niet goed voor je maar in beperkte maten ook niet schadelijk voor je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het met mate wordt gegeten is het antwoord; nee. Ik zou niet vaker dan twwe a drie keer per week een reep(je) nemen. Hele donkere (puur) chocolade schijnt zelfs goed voor je te zijn. Maar werderom geldt; met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit zo leest :dan denk ik persoonlijk dat het
zo slecht nog niet is (mits met mate)

Van chocolade krijg je veel energie binnen. Het geeft je een actieve levensstijl. Dit product compenseert snel de energie die het lichaam verbrandt bij zware mentale of fysieke inspanningen.

Chocolade is afkomstig van de cacaoplant. In deze plant zijn de natuurlijke stoffen Polyfenolen terug te vinden. Het bevat veel flavanolen en procyanidinen. Het gaat dan om krachtige antioxidanten, die door de werkzame stof de lichaamscellen beschermen tegen het effect van vrije radicalen.

Er is reeds een onderzoek gedaan naar lage cholesterolwaarden als je chocolade eet. Normaal gesproken zijn donkere chocolade en cacao cholesterolvrij. Als je dan kijkt naar melkchocolade en witte chocolade kan er gezegd worden dat zij slechts een minimale hoeveelheid cholesterol bevatten. Dit cholesterol komt uit melk.

Daarnaast bevat chocolade (cacao) een minimale hoeveelheid van teobromine en cafeïne. Doordat deze stoffen in cacao zitten, heeft het een stimulerend effect op het centrale zenuwstelsel, de hartslag en de ontspanning van de ademhalingsspieren. Onderzoek heeft aangetoond dat de concentratie hierdoor verbeterd.

Chocolade bevat daarnaast nog vitamine A, vitamine B12 die de groeiprocessen ondersteunen, vitamine B, D en E. Daarnaast bevinden zich mineralen in het product, die vitaal zijn voor goede lichaamsfuncties.