-Lenin:4 miljoen ;
-Stalin:42,7";
-Tsjang Kai Sjek :10,2 ;
-Mao:37,8;
-Hitler:20,9;
-Tojo Hideki:3,99;
-Pol Pot:2,4 .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zoals c4th al aangaf in http://www.goeievraag.nl/vraag/dictator-meeste-moorden-geweten.27900

Voor de meeste mensen, staat Hitler bovenaan het lijstje van dictators die de meeste slachtoffers heeft gemaakt, maar je mag je afvragen, of dat daadwerkelijk ook zo is.

Verantwoordelijk voor de meeste slachtoffers waren.

1. Mao Zedong staatshoofd in China. 40 miljoen, waarvan 30 miljoen zijn verhongerd door

mislukte landbouwhervormingen, 10 miljoen zijn bewust vermoord.

2 Adolf Hitler staatshoofd in Duitsland. 34 miljoen, waarvan ca. 6 miljoen joden,

zigeuners, homoseksuelen en geestelijk gehandicapten.

3 Josef Dzhugashvili, Stalin, staatshoofd in USSR. 20 miljoen gewoon volkerenmoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf denk ik dat Hitler dat is want hij heeft echt heel veel joden op zij geweten maar het kan ook een andere zijn, maar in de 1ste wereld oorlag waren er ook veel mensen die andere hebben gedood.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stalin wordt verweten de meeste moorden van alle tijden (30 miljoen) op zijn geweten te hebben. Hij dode zelfs zijn eigen burgers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stalin was een lieverdje hoor in vergelijking met Hitler en Mao Zedong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, een lieverdje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In vergelijking met Hitlet en Mao Zedong zei ik hè ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Hitler
Hitler ,Idi Amin vlak die ook niet uit de slachter van Afrika .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel een dictator,maar geen menselijke,althans niet één
mens. Het geloof en dan maakt het niet uit welk geloof.
Dat heeft de meeste doden op z'n geweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijbelse Kain.
Hij was een echte tiran en heeft een kwart van de wereldbevolking vermoord.
Kain sloeg Abel immers dood!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Procentueel helemaal waar! Geen spelt tussen te krijgen! +1