is evolutie ook een religie..

Toegevoegd na 1 minuut:
bijvoorbeeld dat materie uit zich zelf onstaat,dat moet je maar kunnen geloven..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Ja ,er is namelijk heel veel geloof voor nodig om in te geloven.
Ook ik heb op het VWO deze theorie nagenoeg in mijn strot geduwd gekregen als zijnde wetenschap.
Nadat ik tot geloof gekomen was, kwam ik er achter dat macro evolutie niet bewezen is. Micro evolutie wel, maar dat is bijbels. God schiep de dieren naar hun aard en zijn van daaruit verder ontwikkeld.
Vanuit het niets was daar plotseling een groot heelal met elementen en natuurwetten en een oerslijmpje wat een vis werd en daarna ging lopen en veranderde in een domme aap, wat mens werd. Allemaal toevallig, zonder verklaring.
Nee, daar heb ik het geloof niet voor.
Er zijn ook geen duidelijke bewijzen voor tussenvormen gevonden en daar had toch heel veel van moeten te vinden zijn.
Het DNA van een aap is 98 % gelijk aan die van een mens, maar van een varken en kangeroe is dit ook zeer verwant.
Het grootste verschil tussen een mens en een aap is de geest.
Die is gekopped aan goed en kwaad en ingedaald in de moederschoot en bij Adam ingeblazen door God.
Wij zijn geschapen naar Gods beeld en gelijkenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Euh - je hebt echt niet goed opgelet op school. Of het was een slechte school, dat kan natuurlijk ook. Want wat je hier beschrijft, heeft niets met de huidige kennis te maken.

Andere antwoorden (4)

Nee, evolutie is (in grote) lijnen bewezen daarin tegen is religie een geloof. Dus het zijn twee verschillende zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, evolutie is wetenschap en voor het overgrote deel bewezen ook al wordt het een theorie genoemd. En we aanbidden niet Darwin zoals we God of Jezus aanbidden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft niets met de evolutie te maken, maar heeft te maken met de Big Bang theorie. De Big Bang theorie is voor de hand liggend als je weet dat de sterrenstelsels steeds verder van elkaar verwijderd raken is het ook logisch dat ze voordien dichter bij elkaar waren en dan doorredenerend dat ze allemaal op elkaar gepakt zaten. Deze redenering volgend heeft men dus schattingen gemaakt van de temperatuur van deze begintoestand en de verhoudingen tussen de verschillende atoomkernen tijdens de vorming van de eerste materie.

Verrassend genoeg klopten al deze berekeningen. Men begon te rekenen met een energiedichtheid in een ruimte en berekent dan hoe de kansen liggen bij toevallig vormingsproces van materie.(bijvoorbeeld de verhouding tussen deuteriumkernen en protonen). Deze theoretische uitkomsten gebaseerd op veldvergelijkingen, statistiek en vastgestelde natuurconstanten leverden dit soort verhoudingen op. Deze verhouding komt precies overeen met wat men in de kosmos aantreft en daarom wordt de theorie voor waar aangenomen, met allerlei aanpassingen, zoals de kosmische inflatietheorie die de homogeniteit van het heelal moet verklaren.

De evolutietheorie heeft daar op zich niets mee te maken, deze theorie geeft een mechanisme voor soortsvorming door natuurlijke selectie en veronderstelt dat alle levensvormen afkomstig zijn van één gemeenschappelijke voorouder.

Het is natuurlijk duidelijk dat er dan zo een gemeenschappelijke voorouder ontstaan moet zijn door een proces dat buiten het bereik van de evolutietheorie ligt. (terugredenerend juist zoals in het big bang voorbeeld). De theorieën over het ontstaan van leven zijn alle nog speculatief, dus voorlopig kun je nog blijven geloven dat een goddelijk wezen deze gecreëerd heeft, maar blijf je nog zitten met de vraag waar dat goddelijke wezen dan vandaan kwam. Op die manier raak je dus in een cirkelredenering die alleen doorbroken kan worden door een banaal ontstaan uit primitieve materie en stapsgewijze verfijning, net zoals in de gangbare theorieën.

Misschien dat je de validiteit van een terugredenering niet wilt aannemen, maar ik denk dat je dat wel zult doen als je een man met een breekijzer en een tas zoals jij thuis had staan rennend voorbij ziet komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er ergens wetenschappelijk onderzoek naar is verricht, en er wordt bewijs gevonden,kan men niet spreken van een geloof (religie dus).

Hier vind je voorbeelden, van bewijs van (bepaalde) evolutie(s).

http://www.allaboutcreation.org/dutch/bewijs-voor-evolutie.htm

Er is (nog) geen hard bewijs dat materie uit zichzelf ontstaat. Echter worden daar momenteel grote wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Naar aanleiding van o.a. de Big Bang theorie heeft men onder de grond in Frankrijk en Zwitserland een machine gebouwd door het bedrijf CERN. (opgericht 1954) Het is een deeltjesversneller, waarmee men tracht de Big Bang na te bootsen, om zo te achterhalen hoe materie is ontstaan. Deze is in 2008 in gebruik genomen.

Om je een idee te geven hoe groot dit project is: er werken 3000 mensen, en nog eens 6500 wetenschappers uit 80 verschillende landen mee aan dit project.

http://nl.wikipedia.org/wiki/CERN

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal

Dus je moet het wel geloven, evolutie, want er is bewijs, en er wordt alleen maar meer en meer gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, janstip. Vraagje: wie zegt er dat de big bang de oorzaak zou zijn van de evolutie?
Cryofiel
13 jaar geleden
@Inkie, er is overigens wel degelijk bewijs voor het spontaan ontstaan van materie - maar slechts op heel kleine schaal, dat wil zeggen voor subatomaire deeltjes. Lees maar eens over het Casimir-effect. De Nederlandse natuurkundige heeft dat voorspeld, en het is later gemeten. Het Casimir-effect is, simpel gezegd, een kracht die wordt veroorzaakt door vele, vele van die subatomaire deeltjes die spontaan ontstaan, kortdurend bestaan, en dan in het niets verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel, klopt! Daar kwam ik zelf ook achter na mijn speurtocht. Die spontane deeltjes schijnen weer te ontstaan uit extreme hitte naar ik heb begrepen. Het was weer een leerzame speurtocht ;-)
Cryofiel
13 jaar geleden
Zo kúnnen die deeltjes ontstaan. Maar ze kunnen ook spontaan ontstaan, zonder extreme hitte. Sterker nog, ze ontstaan gewoon, altijd, overal, ook nu rondom jou, ja zelfs in je lichaam. En ze verdwijnen ook weer, vrijwel meteen. Zoals experimenteel aangetoond - dus niet meer te ontkennen.