Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe worden bomen bestoven?

Alle bomen staan nu volop in de bloesem, maar de bijen zijn nu toch nog helemaal niet actief? Of wel? Ik zie ze iig nergens.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een themperatuur van 10 graden of hoger vliegen de bijen. Behalve de bijen zijn er ook nog hommels, die vliegen al als het nog iets kouder is. Zo zijn er ook nog de zweefvliegen en de eerste vlinders. Ze zijn allemaal verzot op die eerste bloesem. De belangrijkste factor van bestuiving in het voorjaar is echter de wind en dan zijn er ook nog veel bomen die zelfbestuivend zijn ,immers veel bloemen hebben meeldraden en stampers in de zelfde bloem. Mogelijkheden genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik heb wel degelijk bijen in mijn tuin gezien al hoor. Maar er zijn ook nog meer soorten die bomen/planten bestuiven en sommige bomen/planten worden ook door de wind bestoven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijen volop in m'n tuin. Niet dat bomen die nodig hebben.
De bomen in mijn straat zijn momenteel vooral druk met het bestuiven van mijn auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bijen zijn nu actief. Er zijn verontrustende, zelfs alarmerende berichten in de kranten verschenen dat er veel minder bijen zijn.Niemand weet waarom momenteel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
veel bomen zoals Wilg, Berk, Eik worden bestoven doordat de wind de pollen vervoert (anemogamie)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding