Waaruit onstaat een persoonlijke voorkeur?

Het is natuurlijk goed dat we niet allemaal gelijk zijn maar hoe komt het dat bijvoorbeeld de 1 helemaal gek kan zijn van een bepaalde kleur terwijl een ander dit helemaal niets vindt. Voorkeuren heb je op vele gebieden, zoals qua smaak (wat je proeft) is wel te verklaren maar waarom vallen sommige mannen op blonde vrouwen en sommige vrouwen op mannen met een snor. Dit zijn allemaal voorbeelden!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

voorkeuren zijn vaak gebaseerd op ervaringen
iemand die een auto van bepaald merk fijn vindt rijden zal de volgende snel weer dezelfde uitzoeken, iemand leeft met een snor-persoon zal uit het dak gaan als diegene opeens z'n snor er af haalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door omstandigheden en het geleidelijk aan vormen van (positieve) referentiekaders vermoed ik. Lijkt me niet dat een en ander ingebakken zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrije wil en het enorme aanbod aan alternatieven zorgen ervoor dat verschillende mensen verschillende affiniteiten hebben.

De voorkeur voor iets kan een positieve ervaring uit het verleden zijn of omdat mensen in je omgeving je op een idee brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genetica en opgroei-omgeving (waaronder toevalligheden). Zie ook: butterfly effect.