hoeveel atoombomen moeten er zijn om héél de aarde te verwoesten?

ik wil gewoon weten hoeveel atoombomen de aarde kunnen verwoesten en ik wil weten hoeveel er voor 1 atoombom hoeveel oppervlakte in belag heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K

Antwoorden (10)

Atoombommen heb je in verschillende soorten en maten, het ligt er dus eerst aan wat voor soort atoombom je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een heel eind komt met een stuk of 200.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt mijn moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi... ik moest zooo lachen om die laatste reactie :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook! hgagagaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD
je kan in feite als ieder land samen werk en een grote bom maakt de wereld er met 1 plat leggen dus het is heel verschillend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minder dan rusland en amerika er hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bommen die de USA heeft zijn er genoeg om het landoppervlak 4x te verwoesten...
Stom want na 1 keer kan je niets meer lanceren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1,241,166 beweert Information is beautiful.
We link is zeker een kijkje waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1tje is zat. Gaat erom waar je hem laat afgaan eerder dan de kracht. Er zijn plekken zoals yellowstone die in staat zijn om ijstijden te starten als het daar fout gaat. Dankzij de koude oorlog zijn er genoeg wapens om de aarde een paar x te verwoesten.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba
Dit was de grootste dacht ik.
http://www.youtube.com/watch?v=LxD44HO8dNQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik veronderstel dat ze één atoombom kunnen maken, die dat heel de wereld van de kaart kan vegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 als hij maar groot genoeg is....

In de praktijk: heel wat meer dan dat er op Aarde gemaakt kunnen worden.
Tenminste: als je idd van deze bal ijzer af wil en niet alleen al het leven wil uitroeien.

Om echt een einde te maken aan de Aarde op zo'n manier dat je de Aarde veranderd in een 2e asteroïdengordel heb je een hoeveelheid energie nodig die overeenkomt met het loslaten van zo'n 1,25 biljoen ton antimaterie op Aarde alleen om de bindingenergie van de zwaartekracht (ongeveer 2.2405 * 10^32 joule) te overkomen (en dat is aangenomen dat 100% van alle energie daadwerkelijk 'nuttig' gebruikt wordt; wat niet zo is).
Bedenk dat zelfs van inslagen uit het verleden die tellen in de miljarden keren de atoombom op Hiroshima nu weinig meer is terug te vinden.

Ga je uit van de krachtigste bom ooit (de Tsar Bomba met 100 megaton explosiekracht) en je rekening houd met 4,184 · 10^12 J per kiloton explosiekracht aan energie dan praat je dus over:
4,184 · 10^16 J per bom dus 2.2405 * 10^32/4,184 · 10^16 = 5,3549*10^15 ofwel meer dan 5 miljoen miljard bommen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een atoombom boezemt veel angst in, maar stelt niet zoveel voor. Hiroshima en Nagasaki zijn uitgekozen, omdat daar heel veel houten huizen stonden. Die vatten allemaal vlam. Zo konden de Amerikanen een diepe indruk vestigen.

Mocht een kleine planetoïde op Aarde vallen, dan is de schade veel groter. Zie de link. Eentje van een paar honderd meter geeft hetzelfde effect als honderdduizend atoombommen.

Terug naar je vraag. Hoeveel bommen? Minimaal 300 als ze allemaal strategisch worden opgesteld zodat er veel stof in de lucht komt. Er zou dan een nieuwe ijstijd gestart kunnen worden.
Maar in geval van een atoomoorlog zou die opstelling niet voorkomen.
Maar eigenlijk zou je moeten definieren wat je onder 'verwoesten' verstaat. Ik denk dat als alle tienduizend atoombommen van dit moment afgaan, er nog steeds niet veel gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je nog eens goed moet nalezen wat nu eigenlijk een atoombom doet.