Lachen vrouwen meer dan mannen? En waarom?

Vorige vraag was verkeerd gesteld dus verwijdert...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

"Vrouwen lachen vaker dan mannen, en ze lachen ook vooral om mannen."

Hier vind je een uitgebreidt onderzoek:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja vrouwen lachen meer dan mannen.
Dat komt omdat mannen traag zijn met begrijpen van humor...kunnen ze niks aan doen hoor;-)
Maar dat is de reden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat vrouwen meer lachen, dat komt een stuk
liever over.
Een man moet wat stoerder lijken denk ik dus zijn ze het minder gewend of bang dat het niet stoer overkomt.

Ik persoonlijk heb altijd wel een lachje op mijn gezicht, ik zeg ook iedereen gedag of geef een lachje op straat, vind ik wel zo netjes ( helaas reageren een hoop mensen raar omdat ze het niet verwachten )
Maar ik moet zeggen sommige mannen kunnen toch ook erg lief en leuk lachen hoor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt... Omdat vrouwen meer afstand hebben tot zaken, mannen zijn veel serieuzer...

Afstand tot iets maakt dat je om DAT IETS kunt lachen... Dus vrouwen kunnen beter relativeren... daarom...

Mee relativeren, resulteert in meer lachen...

(Ik lach om alles, omdat ik ALLES kan relativeren... (Als iemand dit kan snappen!!!))...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen gedragen zich zodanig omdat ze graag lief gevonden willen worden. (vanuit de minderheids-positie)

(Mannen worden veel gemakkelijker geaccepteerd)

Je ziet dat wanneer vrouwen die niet zo vaak lachen en 'lief doen' zich daarentegenover vaak dominant en mannelijk zullen opstellen.

(jezelf zijn, is toch moeilijk)

Het tragische is dat het vooral de vrouwen zijn, die de onzichtbare discriminatie in stand houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo is, dat vrouwen meer lachen, dan komt dat doordat vrouwen nog steeds opgevoed worden om te "pleasen" en om lief en aardig over te komen.
Dat levert heel wat onnozele lachjes op....

Wel is onderzocht dat mannen makkelijker lachen om een mop.
Dat komt omdat vrouwen een voorkeur hebben voor ingewikkeldere humor, zoals woordspelingen en minder dol zijn op slapstick.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, vrouwen lachen niet meer dan mannen. Mannen lachen meer dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen glimlachen meer dan mannen, echt lachen is per cultuur,natuur en nurture verschillend.
Echt lachen doen ze ongeveer even vaak, over de wereld gemeten.
Mannen zijn geen Belgen (meestal) en lachen dus net zo snel om humor als vrouwen die ze ook even snel doorhebben, afhankelijk van het soort humor.
Deze vraag zou je dus eigenlijk op moeten splitsen in lachen en glimlachen, dat laatst is vooral een sociaal gebeuren en wordt door vrouwen meer toegepast.
Glimlachen en lachen zijn twee verschillende processen en ook moeilijk met elkaar te vergelijken, sommige vliegmaatschappijen trainen hun cabinepersoneel op glimlachen, vooral de vrouwen.
Dit wekt bij de klant goedgunstigheid op, wat de passagiers in een betere stemming houdt.
Probeer maar eens onaardig te doen tegen een glimlachende vrouw, dat is niet eenvoudig.
of eigenlijk, het is beter om terug te glimlachen, dat maakt het leven veel gezelliger.
Vanuit de glimlach komt een mens wel gemakkelijker tot echt lachen dan met een norse kop.
Toch is de hele dag glimlachen zo zwaar, dat het je mentaal uitput, mensen die dat beroepshalve moeten
lachen in hun vrije tijd minder gemakkelijk.
Dat is dus een hard gelag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben meer tijd nodig om een mop te begrijpen dan mannen. Maar als ze de grap eenmaal snappen, lachen ze vaak harder dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen lachen meer dan mannen. Wel is het zo dat mannen beter zijn in het aan het lachen brengen dan vrouwen.