Kenmerken

Het verenkleed is grijsbruin van kleur en bedekt met donkere vlekken en strepen

De kruin is donkerder met een lichtere streep in het midden

De snavel is lang en aan het einde naar beneden gebogen
Er is een donkere oogstreep aanwezig

In de bron kun je horen hoe hij klinkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lek dat je er het geluid van de Wimbrels bijdoet, DANKUUU
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-) lek = leuk:-)

Andere antwoorden (1)

Whimbrels ((Numenius phaeopus) zijn regenwulpen.

De regenwulp broedt in Noord-Europa (IJsland,Schotland, Scandinavië en Rusland), Siberië, Alaska en Noord-Canada. De Europese populatie overwintert in West-Afrika, broedvogels uit andere delen overwinteren in Zuid-Azië, Australië en Zuid-Amerika.

Regenwulpen komen in Nederland en België alleen tijdens de trek in het voor- en najaar voor. Het hoogtepunt van de voorjaarstrek valt eind april. De najaarstrek is minder opvallend, vindt plaats in de zomer en is half september voorbij. De trekbaan over Nederland van de regenwulp ligt boven een gebied dat westelijk ligt van de lijn Tilburg - Emmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me even voor, met dezelfde link.haha. Plus!
Cryofiel
11 jaar geleden
Weer wat geleerd. De regenwulp kende ik natuurlijk wel, van een wimbrel had ik nog nooit gehoord.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie nu dat wimbrel geen Nederlands woord is, maar dat het gewoon het Engelse woord voor regenwulp is. Het is overigens whimbrel, geen wimbrel. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Whimbrel .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt : zie mijn eerste zin.
En dan is het zo makkelijk ; zoek op wimbrel, je krijgt als hits whimbrel, latijnse naam zoeken, en aan de hand daarvan de Nederlandse. Kind kan de plas doen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Oh ja, die h in de eerste zin, daar had ik overheen gelezen. Ik heb ook gevonden wat een w[h]imbrel is door eenvoudigweg een Internet-zoekmachine te gebruiken. Zoeken op (het foutgespelde woord) wimbrel. Eerste resultaat is een link naar Prince Edward Island, waar je deze vogels goed kunt zien. Tweede link is het engelstalige wikipedia-artikel dat ik noemde. En inderdaad, als het plaatje je dan nog niet genoeg zegt ("hee, dat is net een regenwulp - even kijken op de nederlandse wikipedia - ja, inderdaad, een whimbrel is een regenwulp"), kun je de vertaling altijd via de normale route doen:  Engels  -->  Latijn  -->  Nederlands. Een fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen phluitje?