Heeft slenderman echt bestaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat spel is echt geniaal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in de ban van Slendy?;)
De game valt echt tegen trouwens.
Amnesia is veel spannender.

Antwoorden (2)

Nee maar hij is wel veel gebruikt in boeken en op afbeeldingen. Het is echt een fictief personage.

Toegevoegd na 10 uur:
Omdat de andere antwoordgever er vanuit gaat dat Slenderman pas vanaf 2009 bestaat moet ik toch even een aanvulling geven. Ik had alleen een antwoord gegeven op de vraag of dit figuur echt bestaan heeft.

Slenderman is al veel en veel langer bekend en komt zelfs een beetje voort uit een figuur uit de 17de eeuw: http://theslenderman.wikia.com/wiki/Slender_Man het is meer een soort Yeti-achtig iets, iets waarmee kinderen bang gemaakt werden.

Van oudsher is het een lang en slank blank persoon in een zwart pak die zijn armen en benen langer kan maken. Hier ook op 'foto's' te zien uit de jaren 80: http://www.mythicalcreaturesguide.com/page/Slender+Man
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Slender Man bestaat niet echt. Hij is eigenlijk maar een uit de hand gelopen photoshop, die zijn oorsprong vindt op de forums van Something Awful. Slender Man is sinds zijn ‘geboorte’ in 2009 een ware internetlegende geworden met honderen photoshops, illustraties en zelfs een serie van behoorlijk griezelige video’s op YouTube onder de naam Marble Hornets.
. . .
Het gaat bij Slenderman om een wijd verspreide anekdote (urban legend, broodje aap) en niet om echte folklore. Een mysterieus verhaal waarvan meerdere versies bestaan en dat wordt verteld alsof iemand het daadwerkelijk heeft meegemaakt. Niemand met gezond verstand gelooft dat deze greizelige lange magere kerel werkelijk bestaat, ook al zijn er personen die hun best doen om de mythe realistisch te maken dat het bijna wel geloofwaardig zou worden...
Toegevoegd op 06 februari 2021 14:04: tekst
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slenderman is VEEL ouder dan 2009!