hoe zit het met de multiculturele samenleving in Amsterdam?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik bedoel of de mensen in Amsterda erg gescheiden leven of niet? In de VS is dat dus heel er zo (bv in Los Angeles) Daar gaan verschillende bevolkingsgroepen niet eens met elkaar om. In Amsterdam is dat denk ik wel wat minder, maar hoe is het dan daar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
paulus811
13 jaar geleden
Hoe zit wat? Wie het zijn? Wat ze eten? Waar ze wonen?

Antwoorden (3)

Je vraag is erg onduidelijk, hoe zit wat?

In Amsterdam is een multiculturele samenleving omdat er veel verschillende culturen bij elkaar wonen. Meestal gaat het goed, al zijn er soms ook problemen tussen verschillende culturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week hoorde ik van een (allochtone) vriendin, die zich daar net 2 weken terug gevestigd heeft, dat alle culturen wel zo'n beetje vertegenwoordigd zijn in deze stad! Alleen autochtone Nederlanders heeft ze nog niet veel gezien.. Ik heb haar mailtje net nog even gelezen en citeer hier: Het is me hier soms alsof in in mijn thuisland verblijf.. (Iran) Ik voel dan automatisch even aan mijn hoofd, of ik wel bedekt ben, zodra ik agenten of mannen met baarden passeer."
Deze vriendin heeft hiervoor in een kleine plaats in de provincie gewoond, waar de uitheemse populatie veel dunner gezaaid was.
Iets verderop schrijft ze: " In X had ik contact met iedereen in de straat. We aten soms bij elkaar , we pasten op elkaars kinderen, gingen samen naar het zwembad, het theater, enzovoort. Ik werd ingewijd in Nederlandse gewoontes (feesten bv) en om iets terug te doen hielpen wij met juridische of medische problemen. Hier let niemand op ons. Iedereen is op zichzelf gericht. Ik ga de wederzijdse buren maar te eten vragen. Misschien wordt het beter."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik woon er zelf, en ik kan je vertellen dat ik als autochtone nederlander me een minderheid voel hier. tot grote ongenoegen.

contact met buitenlanders heb ik gewoon niet. deze mensen praten of heel slecht nederlands of zijn compleet anders in normen en waarden. en daar schuilt ook het probleem. er zijn heus uitzonderingen maar ik kan je vertellen dat die er heel weinig zijn.

het grootste probleem is de marokkaanse gemeenschap deze zijn gewoon niet uit te staan, maakt niet uit met wat ze doen ze verzieken het gewoon voor een ander.

de multicul is gewoon een grote mislukking. al die culturen zullen blijven botsen als men ze niet los laat. en ik denk dat geloofsovertuiging nog de grootse vormt. zonder geloof zou er ook die minderwaardigheid tegen over andere niet zijn. en zou men wel normaal met elkaar om kunnen gaan.