Is pedofilie op een hersenscan te zien?

Ik zag net 1 vandaag waar het over het kindermisbruik in huizen ging. bij dit soort treurige verhalen vraag ik me altijd af of er niet betere preventieve oplossingen zijn.

Ik moest denken aan een programma wat eerder had gezien met neurobioloog Dick Swaab waarin hij melde dat homosexualiteit in de "hersenen te zien is". waarmee hij kon aantonen dat geaardheid aangeboren is niet aangeleerd.

Kan pedofilie ook in de herenen worden gezien? deze vraag omdat een oplossing dan zo simpel lijkt: bij een sollicitatie voor betaald of vrijwillig werk met kinderen een hersenscan eisen.

Nou is dit laatste misschien in strijd met de wet dit te eisen. maar toch de eerdere vraag, om dat ik benieuwd ben of het uberhaupt mogenlijk is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat lijkt mij niet.
Als dat zo was dan konden we op voorhand al actie ondernemen.
Ook bij het onderzoek van Dhr Swaab worden vraagtekens gezet.

Maar om een hersenscan te eisen en aan de hand daarvan al of niet in zee gaan met een sollicitant gaat ver.
Het is immers de keuze van de persoon zelf om toe te geven aan bepaalde "neigingen".
Je bent immers niet eerder een dader tot dat je iets misdaan hebt, om bij voorbaat een persoon daarop af te wijzen.....tja daar heb ik mijn bedenkingen bij.

Maar zichtbaar op een scan, nee.