Wat is een verklaring voor de stemmen die Ghost Hunters vaak opvangen op band als geesten niet zouden bestaan?

Ik zit de laatste dagen veel te kijken naar herhalingen van Ghost Hunters (sci fi channel)... Vaak pikken ze stemmen op op hun EVP recorder. Nu ben ik zelf nogal neutraal als het gaat om geesten. Ik weet niet of ze wel of niet bestaan. Maar stel nou dat geesten niet zouden bestaan, wat zou dan een andere verklaring zijn voor de opgevangen stemmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Kimath
12 jaar geleden
ik denk eerder dat ze iets van een radio of tv signaal oppikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ghost hunters worden toch juist alle spookverhalen keer op keer ontkracht?

Antwoorden (3)

Trucage door de makers van het programma. De makers willen er natuurlijk een interessant programma van maken en dat is niet het geval als ze aflevering na aflevering geen resultaat zouden boeken.
12 jaar geleden
Een programma van Ghost Hunters waarop stemmen zijn te horen, verkoopt dus beter, dus denk ik zelf dat er flink is 'gerommeld'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof in geesten, maar ik ben wel heel sceptisch over het zogenoemde bewijs verzamelen.

Ik zie bij veel van dat soort dingen dat men hoort wat men wil horen.
vaak lijkt het toch niet echt op praten maar is het meer een verzameling van klanken en geluiden..
het is hetzelfde als hond Mischka says : I love You op you tube.

die klanken komen volgens mij gewoon door verschillende radiogolven en andere statische ladingen die opgepikt worden.

ik denk dan geesten alleen communiceren met mensen waarmee ze willen communiceren en dat ze niet hun energie gaan verspillen aan dit soort mensen.