Als je telt en je blijft maar tellen komt er dan een eind aan?

Met andere woorden is er een maximum aan naamsaanduidingen voor getallen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je telt en je blijft maar tellen komt er een eind aan als je dood gaat ;-)

Antwoorden (3)

Nee want je kan er altijd eentje bij optellen.
Net zoals er geen maximum is voor getallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, er is een maximum aan getalsaanduidingen. De getallen zelf zijn oneindig, maar zelfs aan het geduld van wiskundigen komt een eind.

van de geschreven getallen is de Googolplex het grootste.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel dan wel het maximum aan afgesproken naamsaanduidingen, want je kan getallen natuurlijk met een exponent opschrijven.

In de bron op wikipedia staat een lijst met de namen van grote getallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, je was me voor:)
WimNobel
11 jaar geleden
Googolplex één, googolplex twee, googolplex drie, ...
Voor getallen is geen grootste, voor naamsaanduidingen wel. Bijvoorbeeld voor 100 miljard tot de macht 100 miljard is er geen specifieke naamsaanduiding.