Waar leven pauwen eigenlijk in het wild?

Ik zie ze altijd alleen maar op (kinder)boerderijen ed., maar waar leven die beesten eigenlijk in het wild?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag +1

Antwoorden (3)

de pauw komt in india in het wild voor.
13 jaar geleden
Was vorig jaar in België in een huisje bij een bos en in dat bos liepen pauwen. Volgens mij gewoon ooit eens uitgezet en daar vermenigvuldigd. Mooie beesten, met hun veren wijd uit. Ze werden niet gevoederd of zo. Moesten het zelf redden. Dat hebben we zelfs nagevraagd omdat we die pauwen daar niet verwachtten.

Plus in het polderland bij Moerkapelle Z-H lopen ze. Zeker ontsnapt van een boerderij daar in de omgeving. Kwam er onlangs langs en heb de auto an de kant gezet om te kijken. Omdat ze eigenlijk inderdaad alleen te zien zijn op een kinderboerderij.

Leuke vraag van je. + bij goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pauwen leven in de oerwouden van tropisch Azië
India Maleisie Indochina en op Java
en een soort in de regenwouden van Kongo

zie link