Waarom kunnen wij mensen het zwart uit het heelal niet zien en wel het blauwe van de hemel?

Komt het omdat we niet verder kunnen kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het blauwe licht van de hemel overdag is het verstrooide licht van de zon dat het licht van vrijwel alle andere hemellichamen overstraalt.
Omdat de blauwe kant van het spectrum het meest verstrooid wordt zien we dus een blauwe hemel.
Als het donker is dan zien we de sterren en andere hemellichamen, de ruimte daartussen nemen wij waar als zwart, dat is het ontbreken van licht.
De waarneming is dus eigenlijk het niet zien van enig licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

het 'zwart' is ontbreken van licht, en wij kunnen niet geen-licht zien. (ogen werken op licht)