Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat een wolkenloze hemel?

Komt het wel eens voor dat er 0 wolken aan de hemel staan? Of zijn wolken altijd aanwezig?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor zo ver als je kunt kijken wel, wereldwijd gezien niet.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Het antwoord klopt, daar ben ik van overtuigd (plus !) maar toch jammer dat het niet onderbouwd is. Aan de andere kant... ik heb ook geen idee hoe je dit zou kúnnen onderbouwen.
Soms zit ons land in een zeer sterk hogendrukgebied, gevuld met koude en droge lucht.
Is dat hogendrukgebied ten noorden van ons, dan stroomt met een noord oosten wind, koude, schone en vooral droge lucht naar ons land toe en kan het vaak dagen achtereen wolkeloos zijn, soms wel een week lang, zelden nog langer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antwoord boven mij is correct.
Ik vul aan:
Gecondenseerde waterdeeltjeszijn in de Aardse hemel nimmer, nergens geheel afwezig. Een flinke ophoping / concentratie van gecond. water deeltjes is visueel te herkennen als een wolk, maar dit is niet per definitie een vaste vorm. Deze kunnen, afhankelijk van diverse omstandigheden, ontstaan of oplossen, breken of samengaan. Een wolk als zodanig is dan ook continu veranderlijk. Op diverse timelapse videos van de hemel kun je dit goed zien.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding