Zijn er standaard afmetingen voor injectiespuiten? zo ja waar kan ik deze vinden?

ik probeer een pomp te bouwen met behulp van injectiespuiten, en ik wil graag weten of dit standaard afmetingen zijn, en of ze over 10 jaar nog het zelfde zijn.. mocht het antwoord hierop ja zijn, dan wil ik graag weten waar ik deze kan vinden (ISO-Norm??).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je de veelgebruikte kunststof disposables of de 'echte' glazen exemplaren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de disposables

Antwoorden (3)

er zijn wel normen voor diameter met kleur code maar kunnen van land tor land verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie, maar ik heb het over de spuit en niet over de naald, aangezien ik houders moet ontwerpen voor de spuit.
De meestgebruikte soorten injectiespuiten (1, 2, 5, 10 ml) die ik in mijn handen gehad heb in de afgelopen decennia waren bij alle fabrikanten van dezelfde proporties en afmetingen. Dat is natuurlijk een inschatting van mezelf maar die dingen worden wel regelmatig getest, wat alleen al een argument voor standaardisatie is. Gezien onderstaande denk ik dat ze allemaal wel gecertificeerd zijn. Hou er wel rekening mee dat de conus, waar je de naald op bevestigt, in verschillende maten te krijgen is, record of luer. Die laatste wordt bijna overal standaard gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel soorten injectiespuiten, evenals de inhoud. In de meeste ziekenhuizen worden de 10mml gebruikt, maar zij zijn er ook in 2,5;5;7.5 en 20 ml. Ik weet niet zeker of dit de komende 10 jaar zo zal blijven maar het is al behoorlijk lang (5 jaar) zo en ik verwacht dat dit nog wel zo zal blijven.