In een toenemende lijn naar het verleden toe: amfibieën (400 miljoen jaar geleden),vissen(450 miljoen jaar geleden),throchophoren(500 miljoen jaar geleden),sponsachtigen(850 miljoen jaar gel.),protozoën(1 1/2 miljard jaar gel.).

Dan schimmels(ruim 2 miljard jaar gel.),fotosynthetische bacteriën(3 miljard jr gel.),anaerobische(= zonder zuurstofverbruik) bacteriën
(ca. 3,5 miljard jaar terug),eerste aminozuren (acetine,guanine,thymine,cytine) ca. 3,8 miljard jaar terug.

De dinosauriërs ontwikkelden zich zo'n 250 miljoen jaar geleden en stierven,door een gigantische asteroïdeninslag (of reuzenmeteoor,daar is de wetenschap nog niet eenduidig over) in Yucatan,65 miljoen jaar geleden, uit.

De Aarde ontstond 4,54 miljard jaar geleden.

het zonnestelsel zo'n 4,6 miljard jaar geleden

Het melkwegstelsel ongeveer 10 tot 12 miljard jaar terug.

En ons (waarneembare) universum 13,73 miljard jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit hebben zeedieren zich ontwikkelt tot landdieren.
Het dierlijk leven heeft dus zijn oorsprong in de zee: Alle leven is ontstaan uit de zee.
Als je maar ver genoeg terugdenkt, zijn wij feitelijk allen voortgekomen uit zeediertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En alles is voortgekomen uit een en dezelfde universele energie. Dat is iig hoe ik het zie.
De Oerbacteriën vormden het eerste leven op aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om maar een dwarsstraat op te noemen de amfibieën,de reptielen de zeedieren de eencelligen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reptielen(dus ook de dinosaurussen ) zijn gevormd uit amfibieën, die zijn ontstaan uit vissen en die zijn onstaan uit een paar samenwerkende soorten bacterien die onstaan zijn uit oerbacterien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker twee dino's, daarna een ei en toen de eerste dino.
Hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allemaal ontstaan toen het heelal nog 10^-32cm groot was. De temperatuur was toen 10^32 graden celcius. Hierop was er een ENORME druk en dus het ontploft. Dit wordt de BIG BANG genoemd. In 1 seconde was het heelal gevormd tot een ruimte zo groot als ons zonnestelsel. Wij zijn een van de brokstukken van deze explosie. Alle sterren en planteten. Op aarde zijn er eencellige in het water ontstaan en zo hebben andere wezens zich daar uit ontwikkeld.
Wat er voor de big bang was weet men ook niet, dat kan ons menselijk brein niet verstaan.