waarom is het op de caraïben altijd warm en hier bij ons niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was "hier bij ons" afgelopen dagen boven ed 30 graden, noem dat maar niet warm...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja echt hè xD
corzijlstra
12 jaar geleden
Dat het wel eens 30 graden bij ons is, betekent nog niet, dat het bij ons altijd warm is.

Antwoorden (6)

Dichter bij de evenaar
meer zon
warme windstroom

Voor de ander dus he, niet voor ons
12 jaar geleden
Omdat de Caraïben dichterbij de evenaar liggen. Het is in Spanje bijvoorbeeld ook meestal warmer dan in Nederland, simpelweg omdat Spanje dichterbij de evenaar ligt heeft het een ander klimaat.
Hier lees je meer over klimaten: http://www.sciencespace.nl/article/view.do?supportId=3360
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De evenaar ligt dichter bij de zon en de caraiben ligt op de evenaar en Nederland niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je op de aarde nu eenmaal verschillende klimaten hebt. Meestal is het in landen die dichter bij de evenaar liggen warmer dan in landen die daar wat verder van af liggen en de Caribbean liggen heel wat dichter bij de evenaar dan ons kikkerlandje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dichter bij de evenaar staat de zon in de hoogste dagstand hoger dan bij ons, zelfs in onze zomer. Die staat gedurende een aantal uren per dag rechter boven ons dan bij ons. De zonnestralen hebben een langere weg te gaan door onze atmosfeer naarmate de zon zich dichter bij de horizon bevindt. In de zomer wordt de schuinere zonnestand gedeeltelijk gecompenseerd door de langere dagen. Rond de poolcirkel kan het in de zomer ook warm worden, want er is weliswaar een schuinere middagzonnestand, maar de zon gaat er in de vroege zomer niet of nauwelijks onder. In de vroege winter komt de zon er niet of nauwelijks op. Verder denk ik, dat het in juli rond de kreeftskeerkring heter is dan rond de evenaar. De zon staat dan in de middagstand recht boven die keerkring. In januari is het rond de steenbokskeerkring heter dan op de evenaar. Over het gehele jaar genomen is het rond de evenaar het warmst, denk ik.
12 jaar geleden
kijk maar naar de pirates of the carribean