inhoudsberekening lang 80cm breed 22cm hoog 55cm is hoeveel liter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

8dm x 2,2dm x 5,5dm = 88dm met een drietje boven de m. dus 96,8 Liter.
Verbeter me als ik fout zit!

Toegevoegd na 6 uur:
8dm x2,2dm x5,5dm= 96,8 sorry
maar ik hoop dat ik je het goed hebt uitgelegt :)!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Waar komt die 88 vandaan?
WimNobel
11 jaar geleden
Zo'n drietje boven de m kun je ook typen door je alt-toets ingedrukt te houden en dan op je numerieke toetsenbord 252 te typen. Kijk maar: dm³.

Andere antwoorden (2)

96,8 L
0,8x0,22x0,99= 0,0968 m³ X 1000 = 96,8 L
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de oplossingssystematiek van al dit soort gevallen kun je onthouden:

1 dm3 = 1 liter

Heb je dus maten in centimeters dan wordt het
(L cm * B cm * H cm) = .... cm3
en vervolgens de komma 3 plaatsen naar links schuiven om er dm3 van te maken.

Immers: 1 dm3 = 1000 cm3

Toegevoegd na 4 minuten:
Toegepast op de gegeven waarden:
80 cm * 22 cm * 55 cm = 96800 cm3
96800 cm3 = 96,8 dm3
96,8 dm3 = 96,8 l

Toegevoegd na 5 minuten:
Vroeger was dit leerstof van de vijfde klas. Komt dit in de huidige groep 7 niet meer aan bod?
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huiswerkvragen verschijnen wel vaker op GV.
Vaak komen er ook nog antwoorden op...
Computoon
11 jaar geleden
Ja, zoals nu :-)
Maar volgens mij moet een GV-vragensteller minstens 16 jaar zijn en is dit een onderdeel van de basisschoolleerstof.