Kan een condensator af en toe niet werken?

Of is het zo dat hij het net als bv een lamp werkt, of niet werkt (als ie kapot is)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

een condensator doet het of hij doet het niet,
wat wel kan dat er misschien een los kontakt ergens is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een condensator kan verschillende gebreken vertonen, zoals bv. een wakkelcontact in de soldeeraansluiting. Dit kan je met een loep detecteren. Omdat een zware condensator in bv. een TV-toestel regelmatig opwarmt en afkoelt, ontstaan er scheurtjes in het soldeersel. Ook kan er iets mis zijn met de ijzeren aansluitingen naar de condensator toe, binnen in de condensator dus. Pas op: wanneer je een condensator verkeerd polariseert kan deze exploderen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je je vraag specifieker stellen?
Wat is er aan de hand?

Elektrolytische condensatoren (elko's) kunnen snel verouderen. Dan gaan ze bol staan, of lekken. Dan moet je ze vervangen.

Antwoord op je vraag: hij is goed, hij is kapot, of hij zit daartussenin.