Waarom is een alkaline batterij niet oplaadbaar?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
LeonardN
2 jaar geleden
Het zou wel kunnen, maar het zou niet aan te raden zijn aldus:
www.batterijenhuis.nl/blog-section/oplaadbare-alkaline-batterijen
"
Nee, die hebben we niet. Alkaline batterijen zijn niet geschikt om opgeladen te worden.
Er zijn aanbieders die die laders aanbieden die alkaline batterijen zouden kunnen laden, maar we adviseren hier niet aan te beginnen. Alkaline batterijen kunnen herladen worden, maar daar zitten wel allemaal haken en ogen aan. Zo mag de batterij niet helemaal leeg zijn en een alkaline batterij kan maar 5 tot 10 keer herladen worden. De eerste paar keren kan een alkaline batterij nog voor 50 tot 70% van de capaciteit herladen worden, maar daarna wordt het al snel minder.
"

Antwoorden (1)

Alkalinebatterijen zijn per definitie niet herlaadbaar. Dit komt omdat binnenin een niet-herlaadbare batterij een chemische reactie plaatsvindt die niet omkeerbaar is .
Zodra Alkaline batterijen leeg zijn gooien veel mensen de batterijen weg. Veel van hen weten namelijk niet dat een Alkaline batterij tot wel twintig keer herladen kan worden tot een capaciteit van 85%. Herladen is echter alleen mogelijk met een speciale Alkaline batterijlader en niet met de bekende snelladers, deze zullen de Alkaline batterijen juist beschadigen.
fremar
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Je antwoord lijkt zichzelf tegen te spreken. Stelling 1: Alkalinebatterijen zijn per definitie niet herlaadbaar.
Stelling 2: dat een Alkaline batterij tot wel twintig keer herladen kan worden tot een capaciteit van 85%