Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de meest voorkomende boodschap die van mens tot mens wordt gecommuniceerd (in welke code en via welk kanaal)?

Codes: lichaamstaal, tekst, beeldtaal, computertaal, morse etc. Kanalen: twitter DM, f2f gesprek, brieven, mail, telefoon etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Als het al in een bepaalde taal is zal het chinees zijn ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Boodschap: Hallo
Codes: alle
Kanaal: alle
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Hello world...
Volgens de theorie van Mehrabian bestaat de intermenselijke communicatie uit de volgende componenten: 7% woorden; 38% Stemhoogte, stemkwaliteit, spreeksnelheid en stembuigingen; 55% lichaamstaal.
Bij het in codes praten, zorg je ervoor dat je boodschap sneller opgepikt kan worden. Maar als je te veel jargon gebruikt loop je het risico dat er afgehaakt gaat worden als mensen je niet begrijpen. Bij 'spuiten' denk ik aan de fytoftora in de aardappels, een ander denkt dan aan een tv-programma.
Kanalen kun je opdelen in: schrift, menselijk contact en gehoor. Wat je zegt en schrijft komt tot uitdrukking hoe je er bij kijkt en klinkt. Schrijven is de minst communicatieve vorm, jij kunt niet zien hoe ik achter mijn laptop zit en waar en hoe ik naar jou (als persoon) kijk. Maar als wij elkaar kunnen zien en horen weet je wanneer ik serieus ben en wanneer ik een grapje maak. Als je telefoneert, kun je aan de stem van de persoon aan de andere kant horen hoe iets bedoelt wordt, maar je kunt het niet zien. Je kunt niet zien of ik je serieus neem of dat ik ondertussen de afwas doe en niet goed luister naar je boodschap.
De meest gecommuniceerde boodschap zal waarschijnlijk 'hallo' zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Communicatie is er in vele vormen: mondeling, schriftelijk, persoonlijk, digitaal...

Of je nu een brood koopt bij de bakker, met iemand Skypt, een e-mail verstuurt of iemand opbelt... alle communicatie wordt ingeluid door dezelfde boodschap: ik wil contact met je.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik denk momenteel het woordje ' Hi '. De hedendaagse media is hoofdzakelijk in het Engels en moet zo kort mogelijk zijn.
Als ik mail met wat voor klantencentrum of whatever in Amerika beginnen ze steevast met de letters 'Hi',.....
Zelfs in Duitsland beginnen kennissen van me altijd met 'Hi'.... Zelfs de Duitsers verengelsen langzaam.
Momenteel is Engels dé meestgesproken taal op internationaal gebied dus denk ik aan 'hi'. (hai)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing