plastisch chirurg had het na ooglidcorrectie over een timmermansoog, wát wil dat zeggen,cosmetisch?

de arts bedoelde daar cosmetisch gezien iets mee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Hij had het niet over jouw oog maar over z'n eigen oog. Sommige zaken kan je niet met een meetlintje precies krijgen, maar moet je op eigen gevoel doen - en dat wordt met andere woorden "een timmermansoog" genoemd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Met een goed gevoel voor verhoudingen, dus.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goh, was je erbij?
Nee, een timmermansoog is dat je afmetingen en schuintes met het blote oog kunt waarnemen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen absolute waardes hoor :D was het maar zo, dan hoeft een timmerman geen meetlint meer mee te nemen. Nou ja wel dat iets een 12mm plaat is ipv een 10mm plaat, maar dat komt omdat hij weet dat er geen 11mm platen zijn. Maar iemand die een plint op zicht tussen twee muren kan zagen moet ik nog tegenkomen. (maar misschien zijn er wel youtube filmpjes van :D)
Nee dat kan niet, een timmermansoog hebben wil zeggen dat je kan zien of iets haaks is, iets parallel loopt, iets recht is of dat iets waterpas ligt of staat.

Hier kan je testen of je een timmermansoog hebt.

http://woodgears.ca/eyeball/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat een leuke site, bedankt Tomaat!
Dat het oog na de ooglidcorrectie precieze vorm heeft aangenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, geweldig, deze uitspraak in een dergelijke context!!!
De P.C. heeft alles de hele operatie, geheel 'op het oog', zonder uitgebreid plan, met zijn timmermansoog (vakkundig dus, en min of meer op zijn gevoel) totaal naar zijn zin "gerepareerd".
En nu... denk jij dat hij wat anders bedoelde.
De man heeft gevoel voor humor! Grijnzzz