Waarom maakt men met windmolens bijv. 10 palen met 1 molen ipv. 2 palen met een dwarsbalkconstructie en daarop bijv. 30 molens?

Lijkt mij veel effiencter

Toegevoegd na 10 minuten:
Molens staan op de dwarscontructie en de voet van de molen is draaibaar. Deze voet is iets langer dan de wiek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je die 30 molens al juist in de wind kunt houden (wat constructief dus echt niet gaat) dan zit je met de kracht die die molens op die twee palen zou uitoefenen. als het een beetje hard waait zou je de zaak zo om zien vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk omdat dit het lastiger maakt de windmolen tegen de wind in te richten.

Het lijkt me lastig om een lange constructie in zijn geheel 20 graden te draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de dwarsbalk zouden de molens niet naar elke windrichting gedraaid kunnen worden.