Hoe komt het dat je in je "droom" nooit doodgaat?

Ik heb gehoord dat als je "echt doodgaat" in je droom dat je dan ook echt dood gaat. Moet de meest verschrikkelijke dood zijn? Iemand info over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het schijnt dat je in dromen karma kunt afbetalen. Op het moment dat je sterft in een droom, heb je niets meer om je aan vast te houden (geen lichaam) dus keer je terug naar je andere lichaam. Je was dus wel gestorven want je had het droomlichaam los gelaten. Ik kan me voorstellen dat als een droom dusdanig spannend is, dat je er een hartaanval oid van kan krijgen in je slaap. Dan heb je na de droomdood dus geen lichaam meer om naar terug te gaan, ik wil me echt niet voorstellen hoe dat is. Ik heb dit nog nooit gehoord maar houd het zeker niet voor onmogelijk. Als je met je echte lichaam sterft terwijl je slaapt, zou je dat ook in een droom meemaken?? Het leek altijd zo vredig, maar ik kijk er opeens een beetje anders tegenaan.

Het lijkt me toch echt dat niemand dat na kan vertellen, dus ben benieuwd waar je dat hebt gehoord? Je kunt trouwens wel degelijk dromen dat je dood gaat, alleen zul je wakker worden op het moment supreme...

apart inderdaad, ik heb hier ook van gehoord. ik ben zelf nog nooit doodgegaan in mijn droom, maar andere mensen hebben dat blijkbaar wel. hieronder staan wat sites van mensen die dood zijn gegaan in hun droom (ze leven nog !:-p ) en wat websites over droominterpretatie http://www.sleeps.com/forums/dream-interpretation/8523.htm http://www.bellaonline.com/articles/art13540.asp http://www.belowtopsecret.com/forum/thread329460/p

Dromen dat je dood gaat kan echt wel, dat moet je dan zien als "je oude leven achter je laten en aan een nieuwe fase beginnen" Mijn ervaring is dat als ik droom dat ik dood ga ( ik stik dan meestal ) ik ook werkelijk op mijn rug lig en heftig moet ademhalen als ik wakker word

Ik ben regelmatig door vrachtwagens, auto's en treinen doodgereden. Ook ben ik door monsters en geesten van kant gemaakt. Op dat moment wordt ik wakker of treed ik buiten mijn lichaam in mijn droom.

Ik ben vaak dood gegaan hoor in me droom. Tegelijk ook wakker...

Dat had je gedacht... Ik kan in een droom sterven hoor... Nee je overleeft de dood, je overleeft de droom altijd...

Waarom geloof je die wijsheid ? Hoeveel mensen zijn er in hun droom EN daardoor ook echt gestorven, en wederom opgestaan om je dit verhaal te kunnen vertellen ? Het is een prachtig indianenverhaal natuurlijk, maar ik zou er geen enkel geloof aan hechten, en als het wel waar is, wordt je niet meer wakker, dus merk je er ook niks van. De meest verschrikkelijk dood lijkt mij nog altijd die waarbij je onderlijf van je bovenlijf wordt gescheiden (door overrijden bijvoorbeeld), maar de bloedstroom zodanig op gang blijft dat je nog enkele uren in leven en bij bewustzijn bent. Daar zou ik overlijden in mijn slaap te allen tijde voor ruilen. Het is misschien ontstaan doordat je in hele erge nachtmerries nog wel eens het idee hebt dat je dood gaat, en dat is dan meestal het moment waarop je wakker wordt. En naar mijn idee heb je - ook in een normale droom - behoorlijk wat ' invloed' op dat ontwaken. Zo voelt het tenminste.

Nou ik had steeds een terugkerende droom dat ik dood zou gaan. En zag mezelf in elkaar storten op het strand en er stonden allemaal mensen om mij heen. Ik stapte uit mijn eigen lichaam en liep zo van de mensen af. En zag in mijn droom het gezicht van mijn man en kind toen ik deze achterliet. Wij zouden gaan duiken in Griekenland. Uiteindelijk kregen wij een beste rekening op de deurmat en hebben deze vakantie moeten annuleren en de droom kwam ineens niet meer terug. Toeval of niet. Dus je kan echt wel dood gaan in je droom.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100