denk het wel: zie bron

Toegevoegd na 37 seconden:
Als eendjes het brood eten, raakt hun verenkleed bedekt met een laagje olie, waardoor ze minder goed kunnen zwemmen. Bovendien biedt de natuur de eend een gevarieerder en gezonder dis dan het door de mens aangevoerde, o zo eenzijdige en ongezonde brood. De eend krijgt minder beweging, wordt lui en vadsig en krijgt net als de mens allerlei gezondheidsklachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee hoor als het maar niet beschimmeld is
gewoon brood dat wat hard is geworden of uitgedroogd kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Brood geven aan eendjes en ganzen is vaak slecht voor deze dieren. Ze worden er dik van, bouwen geen weerstand op en gaan uiteindelijk eerder dood. Graan is veel gezonder voor de beestjes. Dat zegt de stichting Animal Life Foundation.
fremar
13 jaar geleden
met mate gegeven is brood op zich niet slecht voor eenden.
naast brood eten moeten ze wel ook zelf nog fourageren voor de afwisseling van voedingsstoffen.

in de paartijd is het wel een probleem: er verzamelen zich veel eenden op 1 plek, en die eenden vervelen zich ook nog een keer.
dat resulteert in excessief paargedrag, waar vooral de vrouwtjes de dupe van worden.
geef dus met mate, en niet in de paartijd.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ja! In brood zit zout, en de olie komt op hun veren. Als je ze persé wilt voeren, kun je ze beter andijvie geven ofzo. Dat vinden ze ook lekker. En in ieder geval zeker geen wit brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al jaren voer ik dagelijks de eendjes. Ik zorg voor kleine stukjes brood zodat dat snel lekker soppig wordt als het in het water valt. Dan happen ze het met smaak op. Ik zou niks kunnen verzinnen waarom het slecht zou zijn. Integendeel, in de koude winter helpt het ze overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besef ook dat brood andere dieren aan trekt. Juist ongewenste dieren. Ook wilde eenden voeren kan een negatief effect hebben omdat ze er ook nog vaak op jagen. Kijk dus naar de situatie en als je brood geeft doe het met mate. Elke kruimel die blijft liggen is voer voor andere dieren.