Kan, volgens de wetenschap (!), slapen op een water-ader werkelijk je slaap verstoren, of zijn dat bakerpraatjes ?

Zo ja, hoe werkt dat dan ? Een koperen plaat onder het bed zou helpen.

Persoonlijk geloof ik niet dat dit enige wetenschappelijke bewezen grond zou hebben, maar mensen om mij heen zijn stellig overtuigd van het bestaan en zeggen baat te hebben van het feit dat de water-ader 'geneutraliseerd' is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.9K

Het beste antwoord

Bakerpraatjes. Met een waterader wordt een grondwaterstroom bedoeld. Grondwater kun je overal vinden op een bepaalde diepte, dus een waterader is letterlijk overal en is dus makkelijk aan te tonen. Omdat je niet goed slaapt is ook het probleem aanwezig en gelukkig is er een oplossing aanwezig in de vorm van een koperen plaat. Alleen het oorzakelijke verband is nog niet aangetoond, maar een kniesoor die daar op let.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onzin lijkt me. 'Geitenwollen-sokken-types' die dit geloven, zo noem ik ze. Kom maar op met die minnetjes... maar ik geloof daar echt niet in.
Wat ik wel geloof is dat mensen die dit beweren, daar ook heilig van overtuigd zijn.

Zo ben ik er bijvoorbeeld heilig van overtuigd, dat als ik 's morgens 5 minuten vroeger wakker wordt dan de wekker afgaat, dat ik een topdag krijg. Onzin natuurlijk, maar het voelt wel zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
als de loodgieter niets kan met koper (leiding leggen) en de waterader kan je aannemen dat het niets meer is dan een bakerpraatje.
(tenzij je een lek in je waterbed hebt, maar dan zal een koperen plaat ook niets uithalen) ;-)

om je heen zijn er ook vast mensen die ervan overtuigd zijn dat het aardstralen kunnen zijn, die met een wichelroede dingen kunnen vinden etc.
zoveel personen, zoveel stellige overtuigingen.

bij de link info over (wetenschappelijk aangetoonde)wateraders.