waar bevindt het eiwit in de cel van een dierlijk organisme?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel enig idee van wat een eiwit is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja. een molecuul opgebouwd uit ribosomen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*aminozuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schrok even echt heel hard. Weet je ook wat ze doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet precies. weet wel er wat van maar kan niet een hele spreekbeurt van houden. maar maakt dat uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet wat ze doen, weet je ook waar ze het doen.

Antwoorden (1)

Een eiwit is opgebouwd uit aminozuren, niet ribosomen zoals in de reacties staan.
Er zijn ongeveer 20 verschillende aminozuren, die ook daadwerkelijk voor komen.
Eiwitten zitten overal. In de celmembraan, als poriën en receptoren van de cel. Maar ook het celskelet is opgebouwd uit eiwitten. Alle enzymen in de cel zijn ook eiwitten. En dat zijn er heel erg veel. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja foutje. ik had het al verberterd 2 sec na jouw antwoord.
ik weet dat er overal eiwitten zijn. maar de vraag is. waar IN DE CEL zitten de eiwitten preceis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het membraan, in de cel kern, in het rER, in het golgi-apparaat in het membraan van de mitochondriën eigenlijk overal. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn er ongeveer 200, 20 daarvan komen het vaakste voor. De zogenaamde alfa-aminozuren.