astatine-210

Met een halfwaarde tijd van iets meer dan 8 uur is er niet meer dan 70 mg van te vinden op aarde. Zelfs maanstof is nog in ruimere hoeveelheden te vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Technetium en Promethium komen natuurlijk niet voor op aarde (of zijn nog niet gevonden) maar wegens hun plaats in het periodiek systeem zouden ze wel moeten voorkomen natuurlijk.

Wel kunnen deze beide kunstmatig gecreerd worden. Astatine ook, maar door de erg korte halfwaarde tijd heeft dit weinig zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik ga voor een kilo'tje maanstof bij de Gamma...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vond 'm wel leuk bedacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwah...
Vna de aardse produkten denk ik diamant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goud is een van de zeldzaamste stoffen gevonden op aarde. Toch is het letterlijk overal om ons heen, in de grond en zelfs in onze oceanen. Het is zo zeldzaam dat al het goud ooit verfijnd, ongeveer 161.000 ton, amper genoeg is om twee olympische zwembaden mee te vullen. Dat lijkt heel veel goud, maar het is minder 20 gram voor elke persoon op aarde.

Zeewater bevat ongelofelijke hoeveelheden goud, maar het winnen van goud uit zeewater is niet haalbaar met de huidige technologie. Terwijl er af en toe goud wordt gevonden in de vorm van een klompje, wordt de overgrote meerderheid gewonnen uit minuscule korrels, vergrendelt in ertslagen ver onder het aardoppervlak. In een rijke mijn moet er verscheidene tonnen erts gewonnen worden voor de opbrengst van een ounce goud. Het is een dure en riskante onderneming, waardoor toekomstige winning onmogelijk in stand is te houden met de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je begint te zeggen dat Goud zeldzaam is en vervolgens vertel, dat goud overal om je heen ligt.
Goud is dus niet zeldzaam.
Een -1 voor de inconsequentie
antimaterie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ambtenarenzweet, het heelt alle kwalen inclusief aids en de mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha:))
dysprosium of terbium?