hoe bereken ik de inhoud water van mijn aquarium?

Mijn aquarium is 33 br. en 20 cm. diep en 20 cm. hoog

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
43.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je niet ergens een nul vergeten dit is wel een mini aquarium .
Ritsuka
11 jaar geleden
Meer een vaas..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die opmerkingen beantwoorden mijn vraag toch niet?
Misschien woon ik wel in een kabouterhuisje!
Ritsuka
11 jaar geleden
Dit is ook een reactie en geen antwoord.
Ik merkte alleen op dat dit mij klein lijkt om vissen in te houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou alles terugrekenen naar de standaardwaarden. 0,33m*0,20m*0,20m=0,0132m3
Een makkelijker te hanteren maat is de liter (dm3)->3,3*2,0*2,0=13,2 dm3

Antwoorden (2)

33 * 20 * 20 = 13200 = 13,2 liter (bruto).

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat je een aquarium nooit helemaal tot de rand vult, en er vaak ook nog een bodemlaag in gaat, blijft er netto minder over.

13 liter is trouwens erg klein voor een aquarium, en zeker niet geschikt voor het houden van vissen. Je zou er wel een nano-aquarium van kunnen maken met bijvoorbeeld een paar garnaaltjes.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bruto toegelicht: Als het tot de rand vol is, de maten aan de binnenzijde zijn gemeten en er geen zand, stenen en dergelijke inzitten. In de praktijk gauw een liter of twee minder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plusje, maar toch vind ik mijn uitleg over HOE beter :-p
Om nog even in te gaan op HOE je dit berekenen moet:

Je doet lengte x breedte x hoogte
en de maat is in decimeters
Dit omdat 1 decimeter bij 1 decimeter bij 1 decimeter gelijk staat aan 1 liter.

dus: 3.3x2.0x2.0=13.2 kubieke decimeter, oftewel 13.2 liter.