Van welk type kwalitatief onderzoek maak je gebruik als je gebruik maakt van enquetes, interviews en literatuurstudie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het veiligst zit je met de 'standaardwerken' op jouw vakgebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vragen van meningen:

Een enquête kan bestaan uit open vragen, meerkeuzevragen of een combinatie van beiden. Bij onderzoek naar feiten (kwantitatief onderzoek) wordt met name van meerkeuzevragen gebruikgemaakt, terwijl in onderzoek naar meningen (kwalitatief onderzoek) eerder van open vragen gebruikgemaakt zal worden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Enqu%C3%AAte_(onderzoek)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een type sociologisch onderzoek dat in de vakliteratuur wordt aangeduid als "grounded theory".