Als je je uit een vliegtuig laat vallen, wat wordt uiteindelijk de snelheid waarmee je naar beneden valt?

Bijv. als je parachute gaat springen en je je parachute nog niet open geklapt hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/groot-beest-minimaal-val-200.94325

Het beste antwoord

De valsnelheid van een voorwerp is ongeveer 9,8 m/sec².
Dat getal is een beetje afhankelijk van waar je je bevindt op deze aardkloot, maar ook op welke hoogte het voorwerp valt.
Naarmate de snelheid groter wordt, ondervindt een voorwerp steeds meer luchtweerstand, afhankelijk van de vorm, uitwendige ruwheid en de hoogte waar het voorwerp zich bevindt.
De maximale valsnelheid, is tevens de zweefsnelheid, is dus afhankelijk van bovengenoemde effecten en grootheden en is om die reden niet precies te berekenen.
Zweefsnelheden van voorwerpen worden daarom altijd proefondervindelijk vastgesteld.
Metingen door parachutisten zonder ontplooide parachute hebben aangetoond dat deze zweefsnelheid tussen de 160 en 210 km/h kan liggen.
Als je in je blootje naar beneden springt zou deze snelheid wel eens wat hoger kunnen liggen. Dus maar niet doen lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je 'normale' kleren aan hebt, die niet bijzonder veel luchtweerstand hebben, dan is je eindsnelheid ca. 200 km/u.
13 jaar geleden
Dat hangt van het weer de luchtweerstand je gewicht en postuur af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar moet je verschillende dingen weten: Hoe snel het vliegtuig gaat, hoe hoog het vliegt, hoe veel je weegt en wat voor kleren je aan hebt.

Maar, zoals de gene boven mij al zei: ongeveer 200 km/u