Hoe kun je zo snel mogelijk je algemene kennis vergroten?

Bij sommige spelshows en quizzen op televisie waarin de algemene kennis wordt getoetst, wordt aan de kandidaten gevraagd óf, en zo ja hoe, ze zich voorbereid hebben. Ik vraag me dan vaak af hoe je dat überhaupt zou kunnen doen. Je kunt internet afstruinen naar de laatste nieuwtjes, maar dan heb je vooral in de categorie 'actualiteiten' winst geboekt. Boeken en sites gaan ook voornamelijk over één onderwerp of categorie. Dus vraag ik me af op welke manier je zo veel mogelijk kennis binnen zo veel mogelijk categoriën kunt vergaren.

Toegevoegd na 35 minuten:
Naar aanleiding van verschillende reacties, waarvoor dank, wil ik even een toevoeging plaatsen. GV is natuurlijk nuttig, maar vaak niet handig voor quizvragen en algemene kennisvragen als "Welke landen grenzen aan Oostenrijk?" of "Wie beschilderde de Sixtijnse Kapel?".
Simpelweg omdat die gemakkelijk op Google te vinden zijn en dus niet op GV gesteld worden. Door standaard kranten te lezen en het nieuws te volgen word je een heel stuk wijzer inderdaad, maar geldt vooral voor actualiteiten. Op school leer je veel algemene kennis aan. Dus ik ben op zoek naar een soort miniversie of snelcursus algemene kennis, zoals op school wordt onderwezen, maar die dan meer de verdieping in gaat. Ervan uitgaande dat de schoolkennis nog aanwezig is bij de meesten!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.7K

Antwoorden (8)

Je zit helemaal op het goede adres!!! Daar is Goede Vraag natuurlijk voor :-D

En gewoon veel boeken lezen. Als je je iets afvraagt gelijk proberen uit te vinden hoe het zit, et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 je was me 3 sec voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niet hoor. Meestal ben ik wel zo galant om dames voor te laten, maar dit maal niet ;-) Jij ook 'n +'je van mij. Zo ben ik dan ook weer :-P;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha bedankt rick!!!
alle vragen en antwoorden lezen hier op goeievraag.nl.
daar staan toch wel zeer veel vragen en antwoorden op over van alles en nog wat!!!!

Toegevoegd na 57 seconden:
hahaa ik druk op verzenden en rick was met net voor!!!
goed geantwoord rick!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als boeken en sites ook niks voor jou is.
Ja dan is nog maar 1 mogelijkheid.
www.goeievraag.nl

maar ik raad jou dit boek nog eens 50 euro.!
Dus het zal wel nuttig zijn.

succes.!

http://www.quizshop.nl/product_info.php?products_id=223
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou beginnen met elke dag de krant te lezen, en het journaal te kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kun je niet in een dag opbouwen,daar doe je een tijdje over.
Gewoon de nieuws berichten volgen,het journaal,en aktualiteiten rubrieken.
en lezen van de krant,goed lezen niet alleen de koppen,en zo kom je tot een stukje ontwikkeling.
ook hier op GV zit je niet verkeerd wat algemene kennis betreft.
maar je moet er ook de tijd voor hebben,als ik auto rij staat meestal radio 1 erop de nieuws en aktualiteiten zender,en daar hoor je ook een hele hoop achtergrond reportages,maar alles weten dat lukt mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een oude encyclopie en begin maar met lezen ;)
14 jaar geleden
Er bestaat geen cursus die je in een korte tijd een goede algemene kennis kan leren. Dit is iets waar je dagelijks mee bezig moet zijn. Juist het woord 'algemeen' geeft aan dat er teveel onderwerpen zijn om ze in één cursus te stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algemene kennis heb je ook door interesse. Sommige mensen zijn geïnteresseerd in alles wat er in de wereld (om hen heen) gebeurt, en zijn daardoor in staat om dingen te onthouden die een ander niet interesseren.
Verder wil ik je even doorgeven dat er in de algemene kennisquizzen op t.v. vaak dezelfde mensen aan bod komen. Er bestaat zelfs een speciale club van mensen die al deze quizzen afstruinen en op regelmatige basis bij elkaar komen om vragen en feiten te delen. Want een hoop vragen in deze quizzen zijn min of meer gelijk, of gestoeld op dezelfde kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okay.. +1