Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het land opgedeeld in cirkels?

Het lukt me niet om een screenshot te maken (misschien mn volgende vraag). Maar op google maps heb ik het volgende gevonden:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
Gezocht op: 34.20,-102.00

Het land is opgedeeld in honderde cirkels, waarom is dit?
ps: satellietfunctie gebruiken ;)

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat is een vorm van irrigatie. Het gaat kennelijk om een droog gebied, misschien zelfs woestijnachtig (maar dat is vaak erg vruchtbare grond).

Ondergronds is er water, al dan niet via een waterleiding, via een pompsysteem wordt dit in het midden van het veld opgepompt en dan met een soort sproeiarm verspreid over het land.

Er zijn plaatsen (ik zou echt even moeten zoeken waar ook alweer) waar ze dit in de woestijn ook doen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik was net vergeten mijn antwoord te bevestigen en ik zocht nog even naar een ander voorbeeld in Saudi Arabië, dat vind je op de onderstaande link:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
AWM
16 jaar geleden
En dat is meteen het juiste antwoord.
Als je over de USA vliegt zie alleen maar dit soort cirkels aan je voorbijtrekken.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

dit is omdat een satteliet een reeks fotos maakt van grote hoogte waarbij elke foto de vorige overlapt,de lens van een camera is rond waardoor het beeld ook rond is als je alles gebruikt wat de camera opneemt.
Dit kun je zelf testen door een buis te nemen en door deze te kijken bijvoorbeeld naar een landkaart die je op de grond legt en dan iedere keer een stukje op te schuiven .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
??
Je zit er helemaal naast! Ten eerste zijn satellietfoto's niet rond. Ten tweede zou dat effect er heel ander uit hebben gezien. Zoom eens flink in. Je ziet de fruitboompjes gewoon staan!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
-1
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Mijn toestel heeft een ronde lens maar rechthoekige foto's dat is raar -1
Het zijn gewassen die in de woestijn slechts groeien waar er besproeiing is, en die ziet er uit als een lange arm die rond een centrum draait.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
klinkt heel logisch! +'je
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Inderdaad, als je de coördinaten iets verandert (b.v. 38.20,-102.00) krijg je een heel ander beeld +1
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing