Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer regen warm zou zijn zouden we er dan wel van kunnen genieten?

Onder de douche genieten we van het warme water. Inderdaad, dan meestal zonder kleding. Maar is het daarom waarom we regen niet fijn vinden, omdat onze kleding nat wordt of omdat het koud is?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, ik denk dat we daarom regen niet fijn vinden om door heen te moeten. Je wordt er nat en koud van. Wanneer regen warm zou zijn zouden we ons waarschijnlijk ook niet laten nat regenen maar ik denk wel dat het minder naar zou zijn omdat je er niet koud van zou worden. Een regenbui na een hete dag is wel fijn maar dat komt naar mijn mening niet alleen omdat de regen dan zo nat en koud is maar omdat het een einde geeft aan de verstikkende hitte en weer een beetje kunnen afkoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Combinatie van beide..
Nat en koud;-(
Nat en Heet;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als het regent in de zomer als het heel warm is geweest voelt de regen wel eens warm{er} aan maar ik kan niet zeggen dat ik ervan geniet hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ik vind regen vervelend omdat ik spetters op m'n bril krijg, en omdat m'n haar als een plakkaat op m'n hoofd komt te zitten.
maar warme regen is wel minder vervelend dan koude.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Dat eerste. Natte kleren verliezen hun isolerende werking en beschermen niet meer tegen de wind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nou..., in sommige situaties is het best lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als de regen heel warm zou zijn (als een gemiddelde douche) en er geen wind zou waaien....
Ga maar eens met kleren en al onder de douche staan en oordeel zelf of je ervan kan genieten:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je afkoeling wenst, is een fris/koud buitje heerlijk. Als het erg koud is buiten dan zou een warm buitje heerlijk kunnen zijn....
Het is maar op welk moment je wat wenst. En een regenbui heeft geen doucheknoppen...jammer toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Douchen kies je voor. Je gaat onder de douche wanneer je zin hebt, en dat is niet ieder willekeurig moment van de dag.
Regen overkomt je, en moet je ondergaan, of je wilt of niet, en of je zin hebt of niet.
Dan doet het er dus niet toe of regen warm of koud is. Het is nat, en dat is gewoon vervelend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het zou wellicht een hoop waterverspilling schelen als er warme buitjes vielen. Een douche in je tuin, zeep en shampoo en douchen maar.
Echtervind ik een warme douche alleen fijn zonder kleren, als je de mogelijkheid hebt om jezelf schoon te wassen en je weer fris en fruitig verder wilt.
Zodra ik buiten loop heb ik geen behoefte aan water... natte plakkerige kleding, een kapsel om te vervloeken, modderige straten en vuile schoenen... dan kan het water warm zijn, maar nee dat wordt m niet.
Een buitje is best lekker, voor de tuin, voor de natuur of om de wereld even op te frissen, maar graag als ik binnen ben :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Meestal is het te koud, zowel de regen als de luchttemperatuur mer daarbij nog wat wind, maar als het echt 'warm water' regent zoals je 's zomers wel eens hebt vind ik het wel lekker.
Voor een echte douche valt er dan helaas niet genoeg, wat voor de omgeving wel weer beter is, want je zou gauw last van overstromingen krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een vriend van mij woont in Costa Rica, alwaar de regen lauw te noemen is.
Hij vindt het verschrikkelijk en snakt naar droge kou in plaats van natte hitte!

Ik geloof dat ik ook daar niet van genieten zou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik vind koude regen soms ook heerlijk! Een van mijn mooiste herinneringen is in mn ondergoed in een grasveld staan in de echt stromende regen, midden in de storm....
we stonden te trillen van de kou, maar kregen er ook zo'n kick van! Gewoon daar in die regen staan met mn armen wijd naar de hemel gericht 'kom maar!!'
Die kracht van dat weer, echt geweldig om daar deel van te kunnen uitmaken voor een moment.
En op de fiets zittend, en zachte frisse regendruppels op je gezicht voelen is toch ook heerlijk? Dus dan is de kou ervan juist lekker.

Maar ik denk dat temperatuur wel mee kan spelen, als je het echt heel koud hebt, is genieten wel moeilijker soms (hoewel het in bovenstaand voorbeeld dus niet was, maar goed, dat had ik niet een kwartier kunnen volhouden).
Maar ik denk niet dat het heel erg veel uitmaakt, we vinden het denk ik vooral vies dat onze natte kleren tegen ons aan plakken. En de gedachte dat we de komende uren niet meer droog en warm zullen worden, omdat je geen reservekleding bij hebt.

Maar ik heb het idee, dat het voor het grootste deel ligt aan je instelling. Dat zelfs als het water lekker warm is, mensen automatisch denken 'bahh regen'.
En ik denk dat we dat vooral zo denken niet omdat het vies VOELT, maar omdat we het zo aangeleerd hebben.
Ik heb wel eens geprobeerd om er open in te staan, niet vantevoren bedenken of het lekker of vies is, maar het gewoon terplekke te voelen. En de meeste keren was het eigenlijk wel lekker. Die druppels op je gezicht, mmmm.
En sommige keren was het gewoon wel echt onaangenaam, en dat had dan meestal wel te maken met de temperatuur. Dus dan denk ik dat wat warmer water wel fijner zou zijn. Maar dat is heel interessant om te ontdekken: in welke situaties is regen lekker en in welke vies? Want het is helemaal niet zo zwart-wit.

Ik vergelijk het altijd maar met te weinig geslapen hebben... een deel van die nare ervaring (de hoofdpijn etc) blijft, maar de rest van de ervaring hangt puur af van de situatie. Lag je wakker van de zorgen of stress, voel je je de volgende dag klote, baal je van dat je zo moe bent, word je er depri van. Heb je weinig geslapen omdat je naar een geweldig feest bent geweest of een waanzinnige nacht hebt beleefd met iemand, kan die hele moeheid je niks interesseren, vind je m misschien juist grappig, omdat die een bewijs is van je geweldige avond.
En zo is het denk ik met regen ook: hoe je ernaar kijkt, bepaalt hoe je het ervaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wow mooi antwoord. Wind en regen. Weet je wat ik echt lekker vind in Nederland. Wanneer je tegen de wind in langs de rivier loopt en de wind speelt met je en de motregen maakt je gezicht nat en de wind lijkt je te doordringen.
En je loopt door en je voelt al die sensoren in je lichaam die wind en regen ontdekken , en je voelt je heel erg levend omdat je weet dat diegenen die ons ontvallen zijn dit ook heel erg lekker zouden vinden maar die kunnen het niet meer waarnemen .
En dan denk je , ik leef , ik heb een half leven geleefd en ik leef nog steeds ! Ik leef :-)
Regen kan soms echt heerlijk zijn. Maar het is (wat mij betreft) vooral het nat worden wat ik vervelend vind. Met natte kleren op je werk aankomen bijvoorbeeld... Zó erg..

En ik zeg nu dat ik regen soms best lekker vind dat is ook wel zo maar... Het is wel weer vervelend als dan je jas weer zo nat is bijvoorbeeld. Als het echt goed heeft geregend duurt het soms zó lang...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik kan me nog van een paar jaar geleden herinneren dat aan het einde van een heel warme zomerdag een tropische regenbui naar beneden kwam. In plaats van de bus te nemen van het werk naar huis, ben ik toen gelopen. Ik vond het heerlijk, ik kwam kletsnat thuis, zo nat alsof ik gezwommen had. Maar ik heb er ongelooflijk van genoten. Ik kan me uit mijn jeugd lang geleden nog wel meer van die regenbuien herinneren.

Dus: Ja, als regen warm is en we staan er voor open, dan kunnen we wel genieten van een regenbui.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Volgens mij niet, want je komt evengoed met druppende haren en zeiknatte kleren op je werk. In de tropen is regen ook warm en dat was ook niet "lekker" om door te lopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
+je
Op een hele warme zomerdag werkten mijn moeder en ik in een snackbar.Boven het frituur was de temp 55 graden,buiten was het 33 graden,en toen sàvonds een hoosbui,De snackbar was dicht we zijn bijde naar buiten gegaan en hebben heerlijk in de regen gestaan om aftekoelen!!!heerlijk gewoon.
soms is dat gewoon even lekker,net als zwemmen in de zwoele avonduren met een regenbui.
Op de terug weg naar huis op een warme dag heerlijk afkoelen,thuiskomen,douchen en dan heerlijk je huispak aan.
Maar....... nat worden als het koud is verschrikkelijk,je bent dan tot op de bot doorweekt en koud alles gaat zeer doen vooral als je dan ook nog eens naar school of werk toe moet,en je de hele dag in je doorweekte goedje zit,das geen pretje.

dus of de regen nu warm of koud is het is in de zomer maanden bij hooge temperaturen lekker en in de koude maanden bha vies onprettig,niet fijn,onbehaagelijk,vies,nat,koud,soms pijnlijk,irritant en verkoudheid makend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing