Hoeveel mensen zijn er in de hele geschiedenis van de mensheid ongeveer geweest op aarde?

Als dat al in getal is uit te drukken natuurlijk.

Toegevoegd na 26 minuten:
Vraag blijkt al eerder gesteld te zijn, maar dit is inmiddels natuurlijk weer veranderd. Ben benieuwd of er inmiddels andere wetenschappelijke inzichten zijn, hetgeen het aantal verandert.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-zouden-aarde-dood-konden.89023, http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-leven-aarde.58454, http://www.goeievraag.nl/vraag/miljoen-jaar-geleden-mensen-ontstaan.70277, of http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-voorgegaan.102394, en dan nog een jaar nieuwgeborenen erbij tellen. Of http://www.goeievraag.nl/vraag/ongeveer-mensen-leefden-totaal-toe.6868 en dan nog 2 jaar erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik geef een redelijk antwoord, met bron en krijg een min.
Leuke mensen hier.
Moderators verwijder mijn account maar.
Met zo'n instelling hier ga ik mij niet zitten ergeren.
het beste.
Amadea
12 jaar geleden
@Glen: het zijn niet de moderators die minnen geven, en ook is het niet hun taak om jouw account te verwijderen. Helaas is het mogelijk om anoniem antwoorden als 'niet waardevol' te beoordelen en wordt dat heel onrechtvaardig door sommige GV-gebruikers gedaan. Als jij daar absoluut niet tegen kunt, is het mogelijk via de Contact-knop aan het beheer te laten weten dat je uitgeschreven wil worden. Bedenk wel dat de plusduim jou een punt erbij heeft gegeven, en de minduim wat dat betreft niets uithaalt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea: Ik weet dat de moderators niet minnen.
Maar als ik de moeite doe om een antwoord op te zoeken voor een goed antwoord, dat dan vervolgens ook geef met bronvermelding, ja, dan word ik pissig. Minnetjes op zich, als het terecht is, heb ik geen moeite mee. Gisteren nog 6 minnetjes gehad op één antwoord maar dat was wel terecht, het was een stom antwoord.
Verder reageer ik soms nogal impulsief, ook irl en dat is niet altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Glen: Ik vind het persoonlijk ook jammer dat je niet kunt zien wie je de min geeft (al doet dat er ook weer niet zo veel toe), mensen kunnen nou eenmaal overal een min voor geven. Gelukkig is de balans alweer herstelt naar 2-1, dus je hebt voor dit antwoord 1+2-1=2 punten gekregen. Valt dus wel mee :)
Amadea
12 jaar geleden
Dat klopt niet, pompiedom. Het is geen min een, maar gewoon plus drie! Een minduim telt niet voor de puntentelling. Alleen de antwoordwaardering kan lager worden als je veel minnen hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat wist ik niet, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pompiedom: al veranderen de inzichten, groot zullen de verschillen niet zijn, je hebt niets aan het antwoord, en het antwoord blijft grotendeels dikke-duimen-werk.
Eigenlijk is je vraag dus nogal zinloos.

Antwoorden (1)

Dat valt wel mee.
In 2002 werd berekend dat er in totaal ongeveer 106,5 miljard mensen moeten zijn geboren sinds het begin van de mensheid. Aangevuld met het feit dat in de afgelopen 10 jaar het wereldwijde geboortecijfer op ruim 130 miljoen per jaar lag, betekent dit anno 2011 een totaal van ruim 107,5 miljard.