Op Aarde de Mount Everest: 8848m.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder is Olympus Mons op Mars de hoogst bekende berg in ons planetenstelsel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympus_Mons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoera voor Olympus Mons!
Everest, Tibet/Nepal, 8850 m

Toegevoegd na 24 seconden:
Hoogste berg van voet tot top: Mauna Kea, Hawaï, VS,10.072 meter (waarvan 4206m boven het zee-oppervlak)

Toegevoegd na 2 minuten:
De hoogste berg ter wereld gerekend vanaf de voet op de zeebodem is Mount Kenau op Hawai'i. Deze meet vanaf de zeebodem 10.200 meter, waarvan 4250 meter boven zeeniveau. De hoogste berg op het land is de Mount Everest met een hoogte van 8850 meter.
13 jaar geleden
De hoogste berg in het Koninkrijk der Nederlanden is met 877 m. Mount Scenery, op Saba.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ons land is dat de Vaalserberg met een duizelingwekkende hoogte van 321 meter.
Op aarde de Mount Everest 8850 meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan waar vandaan je meet.

Van zeeniveau wint Mt. Everest met 8848 m.
Van de bodem van de zee gemeten (voet van de berg) wint Mauna Kea (grootste eiland van Hawaii): meer dan 10.000 meter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou zeggen Mout Everest.
Maar meet je vanaf zeebodem dan is Mauna Kea (Hawaï) de hoogste berg ter wereld.

Toegevoegd na 35 seconden:
* Mount Everest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierover is soms wat onduidelijkheid. Mauna Kea is de grootste berg ter wereld. Maar de Mount Everest is de hoogste.
Mauna Kea staat op Hawai en is boven de zeespiegel 4206 meter, maar vanaf de zeebodem 10200 meter.
De Mount Everest is 8848 meter van de zeespiegel.

Dus het antwoord op de vraag moet zijn: de Mount Everest.