kijk maar naar buiten deze dagen, de temperatuur stijgt 5 graden en iedereen vliegt het tuincentrum in, huis wordt overhoop gehaald om alles een andere plek te geven en de kreet 'Jaaaaaan, ik heb niks om aan te trekken' hoor je overal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonlicht heeft in gezonde doses, veel positieve effecten op je gezondheid en je gemoed. In de eerste plaats voel je je natuurlijk behaaglijk en ontspannen door de warmte van de zon of zonnebank. Zonnen biedt echter meer voordelen:

- Onder invloed van uv-licht wordt er namelijk endorfine (ook wel het gelukshormoon genoemd) aangemaakt in je hersenen. Dit hormoon verbetert je humeur en geeft je een gevoel van geluk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mensen gaan ineens deuren voor elkaar open houden (ikzelf van middag nog in de HEMA), mensen kijken naar elkaar, groeten elkaar...iedereen is weer blij dat het weer lekkerder wordt en mensen kunnen elkaar beter verdragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben het met Pim eens (zie boven) dat zonlicht hier veel mee te maken heeft. Het geeft energie, de deuren/ramen kunnen weer opensaan en je hebt gewoon meer energie om dingen te doen en het verbeterd je humeur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft de toename van de daglicht lengte erook mee te maken. Maar ook de tuinstoelen gaan weer naar buiten, gras weer gemaait, rommel opgeruimt, ramen weer open , winterkleren weer de kast in enz. Het is eigenlijk het afsluiten van een donker,nat en koud seisoen en het is eindelijk voorjaar! Dus tussen onze oren gebeurd er ook nog al wat. We krijgen er weer zin in en dat geeft voor veel mensen energie en dus lente kriebels. Het is een beetje het zelfde als in de winter de eerste sneeuw valt en dan precies in de kerstnacht! Ligt die zelfde sneeuw er 2 weken dan zijn we die rotsooi gauw zat. Het is dus vooral het moment! Als er volgende week natte sneeuw valt met storm dan zijn de lente kriebels snel weer over. Omstandigheden hebben dus grote invloed hoe wij ons voelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hormonen aan de speed :-)