Hoe kom ik achter de namen van mijn mineralen?

Ik heb een heleboel mineralen (en fossielen), waar ik graag de namen van wil weten. Ik heb een paar boeken over dit onderwerp, maar als leek zijnde is het moeilijk om een concrete conclusie te trekken. Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt een paar mineralen meenemen naar de "Oude Aarde" in Giethoorn. Ik weet niet waar je woont en hoe ver vandaan Giethoorn is. Ik weet wel dat de mensen daar heel behulpzaam zijn en veel kennis hebben. Misschien weten zij wel iemand die dichter bij jou in de buurt woont (mensen kennen mensen, die weer mensen kennen die jou kunnen helpen;-))
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou een boek kunnen huren bij de bibliotheek en ze opzoeken, iemand kunnen zoeken die er verstand van heeft. Of de makkelijke manier dat je er foto's van maakt en op deze of een andere site plaatst en wacht op antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezoek een beurs waar ze mineralen verkopen, daar staan de namen bij.
De moeilijkheid is echter wel, dat bepaalde stenen, in allerlei verschillende kleuren en structuren bestaan.
b.v. agaat
Toch bestaan er heus wel zeer duidelijke foto's in boeken, waarmee je een heel end zal komen.