Heeft alles een begin en een eind?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb al gereageerd op deze vraag ,maar ik denk ineens aan de evenaar ?? zou dat het kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke avatar heb je Babyfaced. (Ik zie hem nu voor het eerst).

Het beste antwoord

Ja, na mijn mening wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Ja, anders zou je dingen niet afzonderlijk kunnen benoemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enkel over het feit of het universum een eind heeft twist men nog, verder heeft alles een begin en een eind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, aan jouw 'vragen' schijnt geen eind te komen.
AWM
14 jaar geleden
Ja alles heeft een begin en een eind kijk maar naar zomaar een dag.....en dan tijdens die dag wat je doet wat je eet en drinkt , wat je verteld.Je kan het zolang en zoveel maken als je zelf wenst,maar zelfs aan dit antwoord komt een eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een cirkel heeft volgens mij geen duidelijk begin en eind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja maar als je een cirkel tekent is er ook een begin en een eind.maar als je de cirkel ziet en deze is echt mooi rond dan kun je het niet zien waar het begin en het eind is.... ik vind het wel heel goed bedacht.
Een kringloop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooit begonnen en het zal ooit een einde hebben, lijkt me. Wel goed bedacht.
Als je een harde metworst neemt die heeft 2 einden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah ja maar ergens was er een opening het begin en het laatste de sluiting het eind .
Nee een worst heeft alleen 2 eindjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat schiet je ermee op als je hier het antwoord op zou weten?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een ring heeft geen begin en geen eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat wij hier op aarde kennen heeft een begin en een eind. Wij mensen kunnen ons niet voorstellen wat het is als er geen begin en een eind zou bestaat, dus velen van ons zeggen dan ook dat dat er niet is.
Er is echter een hoop zonder begin en eind. Om maar als voorbeeld het heelal te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.Het begint met een a en het eindigt met een s.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
AWM
14 jaar geleden
Anus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaa
Met uitzondering van een cirkel heeft eigenlijk alles een begin en een eind. En gelukkig maar. Want het einde is meestal de aankondiging van een nieuw begin. Al durf ik dat over het einde van het leven zo niet te beweren ; dat is een kwestie van geloven geloof ik. Of ook een cirkel natuurlijk.

Jammer genoeg komt aan alle goede dingen een eind (hoewel ze vermoedelijk zouden gaan vervelen als ze te lang zouden duren), maar daar staat dan weer tegenover dat ook aan alle slechte en vervelende dingen een eind komt. Wanneer je in een leuke situatie zit wil je dat die zo lang mogelijk duurt, en zit je in een klotesituatie, dan kun je je zelf alleen maar vasthouden aan de zekerheid dat uiteindelijk ook dit weer voorbij gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Aardbol??

Toegevoegd na 46 seconden:
en niet te vergeten het Heelal! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees maar BabyFaced!

Waarom je toch verweren
tegen beter weten in
waarom niet accepteren
een nieuw begin....

Ik weet niet waar het einde eindigt
niet waar het begin begint
terwijl jij jezelf pijnigt
maar er niets bij wint....

Voorbij is alles als je gaat
een nieuw begin
Ik hoop dat je het laat
het heeft geen zin......

Elk begin heeft een eind
en elk einde een begin
zonde als het begin verdwijnt
met pure tegenzin.....

Daarom blijf ik geloven
in jou en in mij
en mocht jij mij van mijn hoop beroven
dan leefde er in elk geval

geloof hoop en liefde, in mij..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat denk ik wel,

leven en dood,
nieuwe auto later op de schroothoop
lekker eten en later in de wc
een getrouwd stel, en later gescheiden.
een baby later een oud mensje
begin van een regenbui en daarna de zon

en zo zijn er nog zo veel dingen op te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat rijmt niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha was ook niet de bedoeling om te rijmen maar nu je het zegt had ik dat wel even kunnen doen in deze spannende Sinterklaas tijd.
Nee....grlukig heeft niet alles een begin en een eind.Zoals de omtrek van een munt bijvoorbeeld...Hij houd nooit op!!!
Gelukkig komt aan natuurlijke dingen wel een eind ,maar dus niet aan wiskundige dingen,zoals t heelal...Zoals aan een oneindige lege Zwarte ruimte nooit een eind komt in je dromen,zo komt aan t heelal ook geen eind....De oplossing hiervoor is weer wiskundig!!Alles wat dus cirkelvormig is...(zoals t heelal) ,Juist daar komt geen eind aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Semantisch gezever als reactie: omtrek is meetbaar en dus eindig (namelijk pi maal het kwadraat van de radius)... de buitenlijn van een munt is misschien anders.
Alles heeft een begin en een eind, behalve een cirkel en een vierkant en een driehoek en alle andere aaneengesloten figuren. Tenminste, aan de lijn die de buitenste rand van die figuren weergeeft, waardoor de cirkel wel weer een begin en een eind heeft. Afhankelijk van je keuzes begint het links en houd rechts op, aan de andere kant van dat lijntje dat diameter genoemd wordt.

Daarbij, zelf het universum heeft een einde: dat ligt geloof ik 15 miljard lichtjaar van ons af - verder het verleden in kunnen we niet kijken, dus kunnen we ook niet dichter bij het begin komen - Was er ooit wel een begin van het universum dan? Zeker als je bedenkt dat die 15 miljard lichjaar gemeten is vanaf de aarde en wij niet helemaal aan de buitenrand van het heelal liggen - als we de andere kant op kijken zien we het eind van het universum (zouden we ooit meten hoeveel lichtjaar dat van ons af ligt vraag ik me dan af?)

Maar die metingen zijn gedaan met behulp van een computer, die ook nog altijd aangezet moet worden. als dat nooit gebeurd was, zouden we dan ook weten dat het begin van het universum 15 miljard jaar van ons af ligt? En dan nog, als je niet kijkt zie je het niet - bestaat het dan wel nog?

Kortom: ik zou eindeloos door kunnen gaan met onzin op je scherm produceren, maar uiteindelijk begint het allemaal bij jezelf en hoe je alles bekijkt. Ik weet niet of alles een begin heeft, maar het eindigt - ongeacht of er een hiernamaals is of niet - allemaal bij de dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bal heeft geen begin, noch een eind, behalve een sneeuwbal dan. Die heeft beslist een eind ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft een begin en een eind in tijd. Een cirkel begint bij een idee een cirkel te maken en de eerste punt op het papier is het begin. Als de cirkel af is, is dat het einde. En het begint weer als de cirkel verdwenen is. Na het einde, begint het weer, en zo gaat het altijd door. Maar als er geen tijd meer is, is er geen begin en geen eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,

mijn gedachten hebben geen duidelijk begin
ze zijn er zomaar ineens. waarschijnlijk zal er ook altijd een machtsstrijd op deze aardkloot zijn, maar da;s niet zeker.

ook de ontwikkeling van een taal kent geen tijd. taal veranderd voortdurend. alhoewel, taal sterft dan natuurlijk weer met de mens.
ook een geluidstrilling die het universum wordt ingezonden is oneindig.

Toegevoegd na 1 minuut:
verandert voortdurend bedoel ik

Toegevoegd na 3 minuten:
mmm, wellicht niet echt een goed antwoord dit. Op het laatste na zijn ze allemaal te weerleggen
excuses, hoi

Toegevoegd na 4 minuten:
en op de eerste na, lol
naptime i presume