Alles heeft een begin en een eind, behalve een cirkel en een vierkant en een driehoek en alle andere aaneengesloten figuren. Tenminste, aan de lijn die de buitenste rand van die figuren weergeeft, waardoor de cirkel wel weer een begin en een eind heeft. Afhankelijk van je keuzes begint het links en houd rechts op, aan de andere kant van dat lijntje dat diameter genoemd wordt.
Daarbij, zelf het universum heeft een einde: dat ligt geloof ik 15 miljard lichtjaar van ons af - verder het verleden in kunnen we niet kijken, dus kunnen we ook niet dichter bij het begin komen - Was er ooit wel een begin van het universum dan? Zeker als je bedenkt dat die 15 miljard lichjaar gemeten is vanaf de aarde en wij niet helemaal aan de buitenrand van het heelal liggen - als we de andere kant op kijken zien we het eind van het universum (zouden we ooit meten hoeveel lichtjaar dat van ons af ligt vraag ik me dan af?)
Maar die metingen zijn gedaan met behulp van een computer, die ook nog altijd aangezet moet worden. als dat nooit gebeurd was, zouden we dan ook weten dat het begin van het universum 15 miljard jaar van ons af ligt? En dan nog, als je niet kijkt zie je het niet - bestaat het dan wel nog?
Kortom: ik zou eindeloos door kunnen gaan met onzin op je scherm produceren, maar uiteindelijk begint het allemaal bij jezelf en hoe je alles bekijkt. Ik weet niet of alles een begin heeft, maar het eindigt - ongeacht of er een hiernamaals is of niet - allemaal bij de dood.