als je een tatoeage op je lever zou laten zetten, hersteld je lever zichzelf hier dan van?

aangezien een lever zichzelf vaak goed kan genezen/ weer aan kan groeien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is natuurlijk een volkomen onzinvraag.
Niemand zal een tattoo op zijn lever laten zetten en ook niet op andere inwendige organen.

Wat betreft het zelfherstellend vermogen van de lever:

De lever is een orgaan dat zich in sommige omstandigheden nog goed kan herstellen. Ook al zijn er levercellen afgestorven, toch kan de lever in sommige gevallen nog tot zijn normale staat terugkeren. Zelfs als de helft van de lever is weggenomen, kan hij toch nog even groot worden als daarvoor.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je verder heel er aardig voor je lever bent.
Geen alcohol, heel matig met vet, goed oppassen met geneesmiddelen
Een beschadigde lever kan die zaken immers niet meer op een optimale manier afbreken.